ضرورت معرفی درست ایران در فضای پساشوروی، حضور فارس بسیار مغتنم است

به گزارش کتاب ارزان، رایزن فرهنگی جدید ایران در قرقیزستان گفت: فعالیت بیشتر نهادهای ایرانی در آسیای مرکزی برای معرفی ایران و انتقال صحیح و دقیق مطالب به مخاطب محلی بسیار مهم است و در این زمینه حضور خبرنگاران بسیار مغتنم بوده و بخشی از مسائل را مرتفع می نماید.

ضرورت معرفی درست ایران در فضای پساشوروی، حضور فارس بسیار مغتنم است

پرویز قاسمی رایزن فرهنگی جدید جمهوری اسلامی ایران در بیشکک در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، ضمن معرفی برنامه های این مجموعه، تقویت فعالیت ها در حوزه اطلاع رسانی با هدف انتقال مطالب دقیق و صحیح درباره ایران به مخاطب محلی در قرقیزستان را از اولویت های این مجموعه برشمرد.

وی با ابراز خرسندی از فضای ایجاد شده برای فعالیت در منطقه اعلام کرد: اشتراکات فراوان آسیای مرکزی با ایران با توجه به تجربه ای که از فعالیت در فضای پساشوروی داشته عامل مهمی برای ایجاد علاقه به مسائل منطقه خواهد بود.

قاسمی توضیح داد: دولت ایران توجه لازم را در این حوزه ارائه می نماید و کارمندان نهادهای دیپلماتیک نیز تمام فرآیندهای حاکم در آسیای مرکزی را با دقت مورد توجه قرار می دهند.

وی خاطر گفت: حوزه پساشوروی در سیاست خارجه ایران صندلی ویژه ای دارد اما متأسفانه در فضاهای روس زبان، ایران و دستاورد های این کشور به طور کافی معرفی نشده است.

رایزن فرهنگی ایران گفت: به نظر این خلا بزرگی بوده زیرا شهروندان کشورهای منطقه شناخت لازم را از ایران و ایرانیان ندارند و مراجعه به منابع ثالث شناخت واقعی را برای ایجاد ارتباط ارایه نمی نماید.

وی اضافه کرد: در حال حاضر فعالیت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان با تأکید بر بخش ارتباط رسانه ای بوده و تقویت ابزارهای اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی محلی به زبان روسی و قرقیزی از منابع موثق لازم خواهد بود.

قاسمی توضیح داد: فعالیت بیشتر نهادهای ایرانی در کشورهای پساشوروی و به ویژه آسیای مرکزی، برای انتقال مطالب صحیح و دقیق به مخاطب محلی بسیار مهم است و در این زمینه حضور خبرنگاران در بیشکک بخشی از این مسائل را مرتفع می نماید.

رایزن فرهنگی ایران خاطر نشان کرد: فعالیت خبرنگاران در بیشکک تلاشی برای معرفی ایران به مخاطبان محلی است و ما نیز برای همکاری نزدیک اعلام آمادگی می کنیم.

قاسمی گفت: برنامه های بلندمدت از جمله حمایت از آموزش زبان فارسی، تقویت همکاری ها با دانشگاه ها و مؤسسات به قوت خود باقی است و برقراری ارتباط با نهادهای دولتی قرقیزستان نیز مهم بوده و پیگیری خواهد شد.

ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 200

به "ضرورت معرفی درست ایران در فضای پساشوروی، حضور فارس بسیار مغتنم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت معرفی درست ایران در فضای پساشوروی، حضور فارس بسیار مغتنم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید