طالبان: با همکاری یونیسف 4 هزار مرکز آموزشی ایجاد خواهیم کرد

به گزارش کتاب ارزان، طالبان با اشاره به توافق این گروه با یونیسف برای ایجاد 4 هزار مرکز آموزشی در مناطق تحت کنترل خویش تاکید کرد که این اقدام گواه سیاست علم پروری طالبان است.

طالبان: با همکاری یونیسف 4 هزار مرکز آموزشی ایجاد خواهیم کرد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، پس از اعلام توافق یونیسف و طالبان برای ایجاد 4 هزار کلاس آموزشی محلی در مناطق تحت کنترل این گروه، طالبان گفت در نتیجه توافق دو طرف همچنین قرار است یونیسف حدود 200 مرکز بهداشتی و درمانی نیز در آن مناطق ایجاد کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

طالبان با انتشار بیانیه ای در وبسایت رسمی این گروه نوشت که آن ها به پیشرفت و توسعه آموزش های دینی و نوین اولویت می دهند اما دولت افغانستان با دسیسه ها و تبلیغات زهرآگین تلاش دارد طالبان را مانعی برابر رشد و توسعه آموزش های نوین معرفی کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بیانیه می افزاید: امارت اسلامی با این اقدام و آمادگی خود در عرصه تعلیم و تربیت و بخش سلامت ثابت کرد که با پایان دوره اِشغال مژده های زیادی در بخش های بازسازی، امنیت، ثبات و رفاه اجتماعی خواهد آورد.

سم مورت مسئول بخش ارتباط و مشارکت مردمی صندوق بچه ها سازمان ملل (یونیسف) در کابل چند روز پیش اعلام کرده بود که طالبان موافقت کرده تا 4 هزار کلاس آموزشی محلی در مناطق تحت کنترل این گروه تشکیل شود و این کلاس ها بر اساس نظام آموزشی افغانستان فعالیت خواهند کرد .

وی افزود: در حال حاضر از 4 هزار کلاس شامل این طرح حدود 680 کلاس فعال شده است؛ این کلاس ها در هلمند، قندهار، ارزگان و فاریاب ایجاد شده اند .

این مسئول صندوق بچه ها سازمان ملل همچنین اظهارداشت که 60 درصد از 3 میلیون و 700 هزار کودک محروم از آموزش در افغانستان از دختران هستند.

وی ادامه داد که بزرگترین عامل این محرومیت عدم امنیت و خشونت روز افزون به طور کلی و رسوم نادرست و محدودیت های خانوادگی بطور ویژه برای دختران است .

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1434

به "طالبان: با همکاری یونیسف 4 هزار مرکز آموزشی ایجاد خواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: با همکاری یونیسف 4 هزار مرکز آموزشی ایجاد خواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید