طب سوزنی و دیابت؛ هر آنچه باید بدانید

به گزارش کتاب ارزان، نمناک/طب سوزنی روشی است که برای درمان بسیاری از بیماری ها و شرایط ها مثل درد های مزمن، ناباروری و سردرد انجام می گردد. البته که هنوز احتیاج به مطالعات بیشتری است اما بسیاری از متخصصان از روش طب چینی استفاده می نمایند و معتقدند که برای درمان دیابت نوع 2 نیز بسیار موثر است. تمرکز طب سوزنی روی فرو کردن سوزن های خاصی در نواحی مشخصی از صورت است که می تواند این شرایط را بهبود بخشد.

طب سوزنی و دیابت؛ هر آنچه باید بدانید

متخصصین در این زمینه بر این عقیده هستند که طب سوزنی علائم را به طور کاملا ریشه ای درمان می نماید. از آن جا که دیابت مسئله ای است که به دلیل ناتعادلی هورمونی در بدن در سیستم غدد درون ریز ایجاد می شود و درد را ایجاد می نماید، در نتیجه سوزن های استفاده شده در طب سوزنی هم غده ها را تحریک می نماید، انرژی مثبت از آن ها را آزاد نموده و درد را در طول زمان بهبود می بخشد.

افرادی که از طب سوزنی برای دیابت نتیجه گرفته اند، اظهار می نمایند که طب سوزنی همچنین با خطرات و عوارض جانبی در بیماری دیابت مبارزه می نماید و عملکرد پانکراس را بهبود می بخشد و سطح انسولین را متناسب نگه می دارد.

همچنین طب سوزنی در طولانی مدت می تواند با چاقی و افزایش وزن هم مبارزه کند که در این مورد در مطلب کاربردها و فواید طب سوزنی در بخش بهداشت و سلامت نمناک کامل شرح داده شد.

مهمترین اثرات و فواید طب سوزنی در بدن دیابتی ها

پزشکان بر این عقیده هستند که طب سوزنی می تواند 5 عملکرد را در بدن بهبود ببخشد که این عملکرد ها شامل موارد زیر هستند:

یاری به تنظیم وزن و مدیریت بهتر آن

بهبود سطح گلوکز خون در افراد مبتلا به دیابت

مراقبت از پانکراس و متوقف کردن افزایش فراوری سطح انسولین

بهبود مقاومت در برابر انسولین

مدیریت و فراوری بهتر هورمون های مهم در بدن مثل ملاتونین، انسولین، اپی نفرین و گلوکوکورتیکوئید

طب سوزنی چگونه عمل می نماید؟

کسانی که از این روش نتیجه گرفتند، باور دارند که طب سوزنی زمانی بهتر عمل می نماید که شدت امواج عبور داده شده در بدن پایین باشد. معمولاً درمان طب سوزنی برای دیابت 20 الی 30 دقیقه طول می کشد و در کم ترین حالت، یک الی دو بار در هفته این کار را انجام می دهند. بسته به سابقه و پیشرفت بیماری فرد، ممکن است چند بار دیگر هم به انجام این کار احتیاج باشد.

تکنیک های طب سوزنی برای دیابتی ها

1. طب سوزنی الکترو

این طب سوزنی رایج ترین طب سوزنی استفاده شده است که سوزن ها را در نقاط خاصی فرو می برند و سپس انواع امواج الکتریکال با فرکانس کم یکی پس از دیگری از سوزن ها عبور می نماید و می تواند به مبارزه و مقاومت با حساسیت انسولین بپردازد.

2. درمان مچ تا قوزک پا

درمان مچ تا قوزک پا یکی دیگر از انواع طب سوزنی می باشد که روی تحریک عمیق نقاط خاص تمرکز می نماید و همچنین سطح قند خون را پایین می برد و کیفیت زندگی فرد را افزایش می دهد.

3. طب سوزنی گیاهی

در این درمان از گیاهان خاصی استفاده می شود که آن را در نقاط خاصی اعمال می نمایند. این طب سوزنی می تواند فراوری هورمون ها را در بدن تنظیم کند، سطح هورمونی را در بخش های مختلف ثابت نگه دارد و در نتیجه سطح قند خون نیز تثبیت شود؛ بدون این که عارضه جانبی خاصی را ایجاد کند. معمولاً در کنار استفاده از دارو هم یک درمان موثر محسوب می شود.

منبع: همگردی
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1517

به "طب سوزنی و دیابت؛ هر آنچه باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طب سوزنی و دیابت؛ هر آنچه باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید