تور گرجستان: طرح ابتکار همسایگی مسالمت آمیز گرجستان برای حل بحران قره باغ

به گزارش کتاب ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، ایراکلی گاریباشویلی نخست وزیر گرجستان طی سخنانی از ارائه طرحی به نام ابتکار همسایگی مسالمت آمیز به کشورهای حاشیه دریای سیاه در راستای دستیابی به صلح و ثبات در این منطقه اطلاع داد.

تور گرجستان: طرح ابتکار همسایگی مسالمت آمیز گرجستان برای حل بحران قره باغ

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر گرجستان که این اظهارات را در جریان سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح می کرد، گفت: از منظر ژئوپلیتیک، منطقه دریای سیاه (با اجرای این طرح) اهمیت بیشتری پیدا خواهد نمود. دریای سیاه در خط مقدم یک مسابقه شطرنج منطقه ای پویا قرار گرفته است. اگر ما بتوانیم صلح و ثبات را در اینجا حفظ کنیم، می توانیم این کار را در جای دیگر انجام دهیم.

نخست وزیر گرجستان با طرح این موضوع که هدفش از از ارائه این طرح، دستیابی به صلح و ثبات در منطقه است، در خصوص بحران قره باغ گفت: در قفقاز جنوبی، من آنچه را که من ابتکار همسایگی صلح آمیز می نامم، برای ایجاد ثبات در منطقه مان پیشنهاد می کنم.

وی بعلاوه از آمادگی کشورش برای میزبانی طرف های درگیر در قره باغ سخن گفته و اضافه نمود: گرجستان آماده میزبانی گردهمایی بین المللی در تفلیس برای بحث در خصوص منظره طرح همسایگی صلح آمیز ما، شامل همسایگان قفقاز جنوبی و شرکای بین المللی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1837

به "تور گرجستان: طرح ابتکار همسایگی مسالمت آمیز گرجستان برای حل بحران قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور گرجستان: طرح ابتکار همسایگی مسالمت آمیز گرجستان برای حل بحران قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید