عربستان پرواز هواپیماهای خود به کانادا را متوقف می نماید

به گزارش کتاب ارزان، خطوط هوایی عربستان اعلام نمود که پروازهای خود از مبدا و به مقصد کانادا را از دوشنبه هفته آینده متوقف خواهد نمود.

عربستان پرواز هواپیماهای خود به کانادا را متوقف می نماید

اگر علاقمند به سفر با بهترین ارزان ترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

شرکت هواپیمایی عربستان با صدور بیانیه ای بیان کرد که تمام بلیط هایی که به فروخته شده است باطل خواهد شد و خریداران می توانند پول های خود را باز پس بگیرند یا از خطوط جایگزین استفاده نمایند.

این بیانیه زمان اجرای تصمیم خود را دوشنبه آینده 13 اگوست (22 مرداد) بیان کرد.

دولت عربستان روز دوشنبه با فراخوانی سفیر خود از کانادا به سفیر این کشور در ریاض 24 ساعت فرصت داد تا خاک این کشور را ترک کند.

در بیانیه ای که خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از وزارت امورخارجه این کشور منتشر کرد آمده است، این اقدام دولت ریاض پس از آن صورت می گیرد که کانادا ضمن ابراز نگرانی نسبت به موج بازداشت فعالان جامعه مدنی عربستانی از جمله سمر بدوی برنده جایزه بین المللی زن شجاع سال 2012 آمریکا و نسیمه الساده ، خواهان آزادی فوری فعالان حقوق بشر سعودی شده بود.

منابع مخالف سعودی سه شنبه گذشته (9 مرداد) از بازداشت این دو فعال جامعه مدنی سعودی خبر داده بودند.

ریاض با بیان این که موضع کانادا در مورد آن چه فعالان جامعه مدنی سعودی اعلام شده است، ادعایی نادرست، عجیب و نادرست است، موضع گیری اتاوا در این مساله را دخالت آشکار در امور داخلی عربستان دانسته است.

عربستان همچنین بیان کرد، درپی این موضع گیری دولت کانادا، کلیه تعاملات تجاری و سرمایه گذاری جدید خود را با این کشور به حالت تعلیق درخواهد آورد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اقدام اخیر کانادا حمله به عربستان تلقی می گردد و نیازمند اتخاذ یک موضع جدی در برابر هر کشوری است که درصدد است، حاکمیت سعودی را خدشه دار کند.

دولت کانادا در اولین واکنش خود به این تصمیم عربستان بیان کرد که توضیحات بیشتری در مورد این رفتار از ریاض درخواست خواهد نمود.

سازمان عفو بین الملل هم با صدور بیانیه ای از مواضع دولت کانادا حمایت کرد و خواهان آزادی فوری فعالان مدنی زندانی در عربستان شد.

منبع: خبر فوری
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 829

به "عربستان پرواز هواپیماهای خود به کانادا را متوقف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان پرواز هواپیماهای خود به کانادا را متوقف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید