غریب آبادی: گزارش مدیر کل آژانس درباره مجتمع تسا در کرج نادرست است

به گزارش کتاب ارزان، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش اخیر مدیر کل این سازمان درباره سایت کرج را فراتر از توافقات دو طرف در بیانیه مشترک خواند.

غریب آبادی: گزارش مدیر کل آژانس درباره مجتمع تسا در کرج نادرست است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، گزارش مدیر کل این سازمان درباره دوربین های نظارتی در سایت تسا در کرج را نادرست خواند.

وی تاکید کرد، گزارش مدیرکل آژانس درباره دوربین های این مجتمع دقیق نیست و این موضوع جزو تفاهمات بیانیه مشترک نیست.

براساس گزارش پرس تی وی، کاظم غریب آبادی با بیان این موضوع تاکید کرد که گزارش اخیر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی فراتر از چارچوب توافق شده در بیانیه مشترک میان ایران و آژانس است.

سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی روز یک شنبه در بیانیه ای گفت که مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش خود درباره راستی آزمایی و نظارت در ایران به کشورهای عضو گفت که ایران از روزهای 20 تا 22 سپتامبر (29 تا 31 شهریور) به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه سرویس تجهیزات نظارت آژانس را داده و اجازه داده شده تا کارت ذخیره دوربین ها در تمامی مکان های ضروری در ایران به جز کارگاه ساخت تجهیزات سانتریفیوژ در مجمع تسا در کرج تعویض شود.

در این بیانیه ادعا شده است که ایران به آژانس دسترسی به سایت کرج را برای نصب دوربینهای نظارتی تازه یا اطمینان حاصل کردن از اینکه تولید قطعات سانتریفیوژ در این کارگاه از سر گرفته شده، نداده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1845

به "غریب آبادی: گزارش مدیر کل آژانس درباره مجتمع تسا در کرج نادرست است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غریب آبادی: گزارش مدیر کل آژانس درباره مجتمع تسا در کرج نادرست است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید