لبریز شدن کاسه صبر سازمان ملل از سیاست های نامناسب اروپا در قبال پناهندگان

به گزارش کتاب ارزان، کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل در سخنانی این طور به اتحادیه اروپا انتقاد وارد کرد که یکی از ثروتمندرین نقاط جهان هنوز نتوانسته به توافقی درباره مسئله پناهندگان دست یابد و ما کم کم صبر خود در قبال اروپا را از دست می دهیم.

لبریز شدن کاسه صبر سازمان ملل از سیاست های نامناسب اروپا در قبال پناهندگان

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، فلیپپو گراندی، کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل در مصاحبهیی با هفته نامه اشپیگل انتقادی شدیدی به سیاست پناهندگان اتحادیه اروپا وارد نموده و تاکید نمود که کرونا می تواند یک موج جدید پناهندگان را ایجاد کند.

حدود 80 میلیون نفر در جهان در حال مهاجرت هستند که رقم بی سابقه ای است. بحران کرونا هم شرایط را پیچیده تر نموده است. روزهای سه شنبه و چهارشنبه سران اتحادیه اروپا با نهادهای غیر دولتی و سازمان های بین المللی نشستی را برای یاری ها به سوریه برگزار می نمایند. در این کشور حدود 9 میلیون نفر غذای کافی برای خوردن ندارند.

فیلیپپو گراندی هم در این کنفرانس شرکت خواهد نمود. وی در مصاحبه با هفته نامه اشپیگل همچنین از انتظارات خود از این نشست می گوید.

وی در این مصاحبه گفت: سازمان ملل به 10 میلیارد یورو احتیاج دارد. این مبلغ باید به مردم سوریه و بخصوص پناهندگان یاری کند. تنها در ادلب سوریه 2.5 میلیون نفر فراری شده اند و عملا تمام مردم این منطقه به یاری احتیاج دارند.

این مقام سازمان ملل با اشاره به اینکه تا به حال آتش بس توافق شده بین روسیه و ترکیه در این منطقه برقرار بوده است در عین حال شرایط در ادلب را متشنج ارزیابی کرد.

وی در ادامه گفت: در منطقه سوریه و کشورهای همسایه آن حدود 5.5 میلیون پناهنده سوری زندگی می نمایند. نیمی از آن ها شغل خود را از دست داده اند.

وی شرایط در لبنان را هم بسیار بد ارزیابی نموده و گفت: در این منطقه هم از هر 7 سکنه یک نفر پناهنده است. این بیماری همه گیر یک بحران مالی فرسایشی و یک بحران عمیق سیاسی را در این کشور بر جا گذاشته است. با این وجود مقامات لبنان مسائل پناهندگان را در برنامه های یاریی خود گنجانده اند و این مسئله بخصوص باید در اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته گردد.

گراندی همچنین گفت که احتمالاً اروپا باید خود را برای هجوم شمار زیادی از پناهندگان آماده کند. به گفته وی فقر روزافزون پیامد بحران کرونا می تواند به یک عامل فشار تبدیل گردد. وی اضافه کرد: اگر مسائل مالی حل نگردد خیلی ها می توانند در راستا مهاجرت قرار گیرند چرا که چاره دیگری ندارند.

این مقام سازمان ملل درباره مناقشات اخیر بین ترکیه و یونان درباره مسئله پناهندگان نیز گفت: ترکیه مانند سابق کشوری است که بیشترین پناهنده را پذیرفته است. بخصوص در اواخر فوریه و ماه مارس در مرزهای یونان و ترکیه تنش هایی شکل گرفت. مرزبانان یونانی بعضاً رفتارهای خشونت آمیزی را به کار بردند. ما با دولت یونان مذاکراتی را انجام دادیم. در حال حاضر فشارها در مرزها به دلیل آتش بس در ادلب کاهش یافته است.

وی در ادامه انتقاد شدیدی به سیاست پناهندگان اتحادیه اروپا وارد نموده و گفت: یکی از ثروتمندترین نقاط روی زمین قادر به جمع و جور کردن خود در این مسئله نیست و من آرام آرام صبر خود در قبال اروپا را از دست می دهم.

گراندی در ادامه با اشاره به اینکه از طرح کمیسیون اروپایی برای یک سیاست پناهندگی مشترک جدید که به زودی ارائه می گردد حمایت می نماید، در عین حال گفت که اگر این طرح مهاجرتی هم دوباره شکست بخورد و همه کشورهای اروپایی درباره آن توافق ننمایند من دیگر نمی دانم چکار باید کنیم تا اروپا وظیفه خود را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1124

به "لبریز شدن کاسه صبر سازمان ملل از سیاست های نامناسب اروپا در قبال پناهندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبریز شدن کاسه صبر سازمان ملل از سیاست های نامناسب اروپا در قبال پناهندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید