ماجرای آتش سوزی در باغ اراج، ناوگان حمل و نقل عمومی نو می گردد

به گزارش کتاب ارزان، به گزارش خبرنگاران، این هفته رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران از شروع بکار فاز نخست سامانه تدقیق قوانین شورای شهر تهران تا 6 آینده اطلاع داد .

ماجرای آتش سوزی در باغ اراج، ناوگان حمل و نقل عمومی نو می گردد

جهت دریافت خدمات اصول طراحی ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

پرویز سروری با بیان اینکه نظارت سنتی دیگر جوابگوی شهر نیست، گفت: باید نظارت به صورت سیستمی، پویا و دینامیک باشد و با همکاری دستگاه های نظارتی در داخل شهرداری و خارج از آن، حفره های سوءاستفاده، شناسایی و با آن مقابله گردد.

وی با بیان اینکه طی 6 ماه آینده سامانه تدقیق مصوبات شورای شهر تهران شروع بکار می نماید، گفت: در این سامانه تمامی مصوبات شورای شهر از ابتدای تشکیل انجمن های شهر، گردآوری شده تا شورا درگیر مصوبات تکراری نگردد. این سامانه می تواند زمینه های افزایش نظارت مردم در مجلس شهری را فراهم کند.

در این هفته شهردار پایتخت تاکید بر اینکه شهرداری تهران به جز توسعه خطوط متروی پایتخت پروژه جدیدی را شروع نخواهد کرد، گفت: انجام کار جدید در اولویت اصلی ما نیست .

محمد باقر قالیباف طی سخنانی در جریان جلسه شورای شهرداران با اشاره به فضای شکل گرفته در بیرون از محیط شهرداری تهران، عنوان داشت: گاهی می شنویم که شهرداری تهران کارهای خود را تعطیل نموده است، باید پرسید ما کدام کارمان را تعطیل نموده ایم؟ در حالی که فعالیت ها در شهر با همان شدت در حال پیگیری است. ما بیش از همه باید حمیت قسمتی و غیرت سازمانی داشته باشیم و بدون شک تحت تاثیر این حرف ها قرار نمی گیریم.

این هفته ناوگان حمل و نقل عمومی هم نو نوار شد . محمد باقر قالیباف طی سخنانی در آئین ورود 73 واگن مترو، تاکسی های هیبریدی و پلاک گذاری موتورهای برقی که در محل کارخانه واگن سازی تهران برگزار گردید، آلودگی هوا را مهم ترین چالش شهر تهران خواند و گفت: برای حل این معضل به هماهنگی های جدی، همراهی و یاری مجموعه مدیریت شهری، دولت و مردم احتیاج داریم.

شهردار تهران با اشاره به حجم بالای آلایندگی پیکان در شهر تهران ابراز کرد: معنی این اعداد و ارقام آن است که یک پیکان در طول سال به اندازه وزن خودش فراوری آلایندگی می نماید. در این شرایط معلوم است که ما باید سراغ منبع فراوری آلاینده برویم تا این شهر پاک گردد.

وی با تاکید بر اینکه در طرح شهرداری تهران اقدامات ایجابی و سلبی توام با هم دیده شده و تقدم اجرا نیز در اقدامات ایجابی است، اظهار کرد: موضوع طرح ترافیک یکی از اقدامات دیگری بود که بر اساس آن طرح LEZ را با همان سیاست کنترل و حذف فراوری آلاینده ها از آبان ماه در مرکز شهر اجرایی خواهیم کرد. ما این موضوع را مصوب و اطلاع رسانی کردیم و فرصت مناسب را نیز در اختیار مردم گذاشتیم تا تردد ماشین هایی مثل پیکان و... که خارج از استاندارد هستند ممنوع گردد. این در حالی است که قانون هم این موضوع را تعیین نموده است اما سالیان سال است که پا روی قانون گذاشته شده و اجرا نمی این هفته ،عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران، از بازبینی سیستم تاورکرین های پایتخت پس از طوفان شدید دو سال گذشته در تهران اطلاع داد.

ابوالفضل قناعتی با بیان اینکه پیش از اتفاقی که در مکه رخ دهد، مدیریت شهری به فکر آنالیز ایمنی سیستم های تاور کرین بود، گفت: پس از طوفان دو سال گذشته، به دلیل آنکه چند تاور کرین سقوط نموده و حتی دو افغانی جان خود را به دلیل له شدن اتاقک تاور از دست داده بودند، این موضوع در دستور کار کمیسیون عمران شورا نهاده شد و جلسه ای با حضور مدیران شهری، کمیسیون عمران، شهرسازی و سازمان نظام مهندسی تهران برگزار و این دغدغه منتقل گشت و قرار شد تمامی تاورهای سطح شهر تهران از لحاظ ایمنی، مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: پس از این بازبینی، دیگر حادثه ای در این خصوص نداشتیم به جز یک حادثه که در ساخت وسازهای میدان سپاه رخ داد که آن هم ، هیچ تلفات جانی بر جای نگذاشت.

در این هفته رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: نباید باغ پرندگان به بازار مکاره ای برای فروش پرندگان تبدیل گردد.

محمد حقانی با اشاره به ضرب الاجل سه هفته ای سازمان محیط زیست به مسئولان باغ پرندگان برای ساماندهی خرید و فروش غیر مجاز پرندگان گفت: از اینکه سازمان محیط زیست به عنوان یک تشکیلات نظارتی پس از دو سه سال به فکر این افتاده که به موضوع باغ پرندگان ورود پیدا کند، جای خوشحالی دارد.

وی ادامه داد: باغ پرندگان در تهران با باغ پرندگان در جهان تفاوت های اساسی دارد و دلیل آن هم این است که بعضی از پروژه های ما که هم برایشان هزینه می کنیم و هم ایده خوبی هستند، قبل از تکمیل به بهره برداری می رسد. باغ پرندگان می تواند یکی از قطب های گردشگری تهران باشد اما به دلیل آنکه بعضی از پروژه ها اول افتتاح می شوند و بعد ادامه پیدا می نمایند، به آن اهداف اولیه نمی رسند.

پیش از این مدیر کل دفتر شکار و صید محیط زیست از اولتیماتوم سه هفته ای به مسئولان باغ پرندگان تهران برای ساماندهی پرندگان غیر مجاز اطلاع داده بود.

در این هفته مدیرعامل تاکسیرانی تهران از اضافه نموده شدن پژو به خودروهای تحویلی ایران خودرو در فرایند نوسازی ناوگان تاکسی ها اطلاع داد و اضافه نمود: سایت نوسازی به بنا به دلایلی بسته شده بود که مجددا فعال شده است و تاکسی های پیکان در اولویت ثبت نام برای نوسازی قرار دارند.

میثم مظفر به شروع مجدد فرایند نوسازی تاکسی ها در تهران اشاره نمود و گفت: از سال گذشته تا کنون بیش از 4 هزار تاکسی نوسازی شده است که چندی پیش به دلیل عملی نشدن تعهدات قبلی ستاد حمل و نقل سوخت امکان ثبت نام در سایت وجود نداشت؛ اما هم اکنون سایت باز و امکان ثبت نام مجددا فراهم شده است.

مظفر تاکسی های پیکان را در اولویت نوسازی تهران دانست و توضیح داد: دارندگان تاکسی پیکان در اولین فرصت ممکن به شرکت های خصوصی تاکسیرانی در مناطق 22 گانه شهرداری تهران مراجعه و به وسیله انها برای تحویل تاکسی پیکان و نوسازی آن اقدام نمایند.

به گفته وی براساس مصوبه 2-2 شورای حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به تاریخ ششم دی ماه 93 هیچ یک از تاکسی های پیکان از دی ماه سال 94 مجاز به تردد در محدوده طرح ترافیک نیستند و با همکاری پلیس راهور متوقف خواهند شد.

با اضافه نموده شدن مگس های سفید در پایتخت رحمت اله حافظی با بیان اینکه به صورت پایلوت در منطقه 9 تهران سمپاشی هایی برای مقابله با مگس سفید اجرا شده است، گفت: این سموم ارگانیک است و لطمه ای به محیط زیست نخواهد زد. اگر نتیجه این سمپاشی رضایت بخش باشد، در سایر مناطق نیز از این روش استفاده، تا مشکل وجود مگس های سفید در پایتخت حل گردد اما باز هم ممکن است سال آینده با این پدیده روبرو باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا جمعیت مگس های سفید نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، گفت: کارشناسان این حوزه معتقدند تخم گذاری این حشرات بسیار بالا و قدرت تکثیر زیادی دارند، اما اگر سمپاشی ها نیز جواب ندهد، تا یک ماه آینده با سرد شدن هوا مگس های سفید از پایتخت می فرایند.

این هفته مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران در صحن علنی شورای شهر تهران آخرین شرایط باغ اراج- واقع در منطقه ازگل- که به صورت عمدی از سوی مالک آتش زده شده بود را تشریح کرد.

علی محمد مختاری با بیان اینکه این باغ 22 هزار 600 متر مساحت دارد و مالکیت آن به نام اداره اوقاف است. در سال 83 این فضا با 1414 اصله درخت سبز و 67 درخت خشک شده باغ شناخته شد.

به گفته مختاری، در همان سال به این دلیل که مالک 67 درخت خشک شده داشت، پفراینده ای برای آن در نظر گرفته و مقرر شد که شهرداری ملک را تملک کند.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران به تغییر کاربری این زمین به پهنه G و پارک عمومی، گفت: روز آدینه مالک با آتش زدن عمدی سه چهارم درختان، اقدام به نابودی این باغ نموده است.

وی تاکید نمود: بر اساس قانون اگر فردی به صورت عمدی فضای سبز را تخریب کند، شهرداری می تواند این زمین را به نفع مردم و برای تبدیل به پارک عمومی تصرف کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 726

به "ماجرای آتش سوزی در باغ اراج، ناوگان حمل و نقل عمومی نو می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای آتش سوزی در باغ اراج، ناوگان حمل و نقل عمومی نو می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید