مراکش واکسن سینوفارم چین را تولید می کند

به گزارش کتاب ارزان، شرکت دارویی مراکش به زودی تولید ماهانه 5 میلیون دز از واکسن سینوفارم چین را در کشور آفریقای شمالی آغاز می کند.

مراکش واکسن سینوفارم چین را تولید می کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از رویترز، خبرگزاری دولتی MAP در مراکش روز دوشنبه گزارش داد، شرکت دارویی Sothema به زودی تولید ماهانه 5 میلیون دز از واکسن سینوفارم چین را در کشور آفریقای شمالی آغاز می کند.

این اعلامیه در مراسمی به ریاست محمد ششم، پادشاه کنونی مراکش اعلام شد که طی آن دولت مراکش، سینوفارم و سوتما که نام رسمی آنها Société Thérapeutique Marocaine است، همچنین معاملات تولید این واکسن را در مراکش منعقد کرد که حدود 36 میلیون نفر جمعیت دارد.

در همان رویداد، دولت مراکش همچنین توافق نامه ای برای ایجاد کارخانه ای در مراکش برای تولید واکسن های مهم دیگر امضا کرد.

سازمان جهانی بهداشت حدود دو ماه پیش، مجوز استفاده اضطراری از واکسن سینوفارم ساخت چین برای مقابله با بیماری کووید 19 را صادر کرد.

مراکش که در ماه ژانویه کمپین (بهمن ماه) واکسیناسیون کووید 19 را آغاز کرد ، تعداد بیشتری از افراد را در برابر ویروس نسبت به سایر کشورهای آفریقایی تلقیح کرده است. براساس داده های موجود، تا 5 ژوئیه (روز گذشته) 19.23 میلیون دز واکسن سینوفارم و آسترازنکا در این کشور تزریق شده است.

این کشور تا به امروز 20.4 میلیون دز واکسن دریافت کرده و قصد دارد کلیه افراد بالای 17 سال را تلقیح کند. مراکش 534 هزار عفونت کووید 19 و 9 هزار و 319 مرگ ناشی از ویروس را ثبت کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1752

به "مراکش واکسن سینوفارم چین را تولید می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکش واکسن سینوفارم چین را تولید می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید