مصرف میان وعده چه تاثیری بر سلامتی ما دارد؟

به گزارش کتاب ارزان، در زمانی که تنقلات بخشی از روال روزانه ما شدند، همچنان یک سوال بحث های داغی را در میان متخصصان بهداشت و عموم ایجاد نموده است که آیا میان وعده برای سلامتی مضر است یا خیر.

مصرف میان وعده چه تاثیری بر سلامتی ما دارد؟

به گزارش خبرنگاران، به نظر می رسد که پاسخ این سوال نه تنها به انواع غذاهایی که مصرف می کنیم بلکه به زمان میان وعده نیز بستگی دارد. نتایج مطالعات اخیر نشان می دهد که بیش از 70 درصد از مردم حداقل دو بار در روز میان وعده مصرف می نمایند که درک میان وعده را به یک الگوی غذایی رایج تبدیل می نماید.

دکتر کیت برمینگام، محقق دانشگاه کینگز لندن و محقق اصلی این مطالعه گفت که نتایج مطالعه نشان داد که کیفیت میان وعده مهمتر از کمیت یا دفعات میان وعده است، بنابراین تنقلات با کیفیت بالا انتخاب می گردد. بیش از میان وعده های بسیار فرآوری شده احتمالا مفید است. زمان بندی نیز مهم است زیرا میان وعده آخر شب برای سلامتی نامطلوب خواهد بود.

تجزیه وتحلیل ها نشان داد که میان وعده های غنی از مواد مغذی نسبت به ارزش کالری آنها با چربی خون و پاسخ های انسولین مطلوب تری مرتبط هستند.

جالب توجه است که هیچ ارتباط قابل تشخیصی بین دفعات میان وعده، کالری دریافتی، میزان غذا و هیچ یک از معیارهای سلامتی مورد تجزیه وتحلیل وجود نداشت. میان وعده می تواند نقش مهمی در یک رژیم غذایی سالم داشته باشد، به شرطی که غذاهای غنی از مواد مغذی را انتخاب کنید و مراقب میزان وعده های غذایی باشید.

میان وعده ها می توانند از پرخوری در زمان وعده های غذایی و در طول روز جلوگیری و مواد مغذی بیشتری را فراهم نمایند بعلاوه، سطح انرژی شما را ثابت نگه دارند.

  • پیاده روی آهسته مفیدتر است یا پیاده روی سریع؟
  • چه زمانی برای چرت زدن مناسب است؟
  • چطور از تشعشعات تلفن همراه در امان بمانیم؟
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 شهریور 1402 بروزرسانی: 3 شهریور 1402 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2313

به "مصرف میان وعده چه تاثیری بر سلامتی ما دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف میان وعده چه تاثیری بر سلامتی ما دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید