میکروچیپ دارپا کرونا را قبل از بروز علائم تشخیص می دهد

به گزارش کتاب ارزان، دانشمندان واحد سری پنتاگون یک میکروچیپ توسعه داده اند که با قرار دریافت در زیر پوست قادر است عفونت کووید-19 را قبل از ظهور علائم تشخیص دهد. علاوه بر آن دارپا یک فیلتر پیشرفته توسعه داده است که می تواند با اتصال به دستگاه دیالیز، ویروس را از خون خارج کند.

میکروچیپ دارپا کرونا را قبل از بروز علائم تشخیص می دهد

محققان آژانس پروژه های پژوهشی پیشرفته دفاعی(DARPA) سالهاست که در زمینه جلوگیری و انتها دادن به بیماری های همه گیر کار می نمایند. آنها مسائل را ارزیابی می نمایند و به راه چاره های هوشمندانه می رسند که برخی اوقات راه چاره آنها بسیار عجیب است و همانند وقایع یک رمان علمی-تخیلی به نظر می رسد. یکی از اختراعات اخیر آنها یک میکروچیپ است که قادر است عفونت کووید-19 را قبل ازآنکه علائمی در فرد ظاهر گردد، تشخیص دهد.

مت هپبورن (Matt Hepburn)سرهنگ بازنشسته و پزشک بیماری عفونی ارتش در دارپا در این باره گفت: عملکرد این فناوری اینگونه است که در زیر پوست افراد قرار می گیرد سپس به شما نشان می دهد که در داخل بدن واکنش های شیمیایی وجود دارد و این سیگنال به این معنی است که فردا علائمی خواهید داشت.

سربازان احتمالاً در خصوص اختراع جدید بسیار بدبین هستند چرا که در ماه فوریه، نیویورک تایمز گزارش داد که یک سوم نیروها از زدن واکسن خودداری نموده اند زیرا بر این باور بودند این واکسن حاوی یک میکروچیپ است که برای نظارت بر گیرندگان واکسن ساخته شده است و سیستم ایمنی بدن را برای همواره از کار خواهد انداخت یا به نوعی یک ابزار کنترل دولت است.

یکی دیگر از اختراعات محققان یک فیلتر است که روی دستگاه دیالیز قرار می گیرد و ویروس را از خون خارج می نماید. سازمان غذا و دارو آمریکا فیلتر مذکور را برای استفاده در موارد اضطراری تایید نموده و از آن برای معالجه نزدیک به 300 بیمار که شرایط آنها وخیم بود استفاده شده است. یکی دیگر از سازمان های پنتاگون به نام موسسه آسیب شناسی مشترک(Joint Pathology Institute)، نمونه های بافتی سربازان و ملوانان آلوده به عوامل بیماری زا را در سراسر دنیا مطالعه می نماید.

محققان در حال کار بر روی واکسنی هستند که می تواند علیه همه ویروس های کرونا حتی آنهایی که هنوز شناسایی نشده اند، عمل کند. لازم به ذکر است آنها با موفقیت آنتی بادی علیه آنفلوآنزای اسپانیایی نیز فراوری نموده بودند.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1618

به "میکروچیپ دارپا کرونا را قبل از بروز علائم تشخیص می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میکروچیپ دارپا کرونا را قبل از بروز علائم تشخیص می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید