نشست پژوهشی آنالیز هویت در نقاشی قزوین برگزار گردید

به گزارش کتاب ارزان، به گزارش خبرنگاران، نشست پژوهشی آنالیز هویت در نقاشی قزوین دوشنبه شب با حضور: پژوهشگران، هنرمندان و مدرسان دانشگاهی در حوزه هنری برگزار گردید.

نشست پژوهشی آنالیز هویت در نقاشی قزوین برگزار گردید

سعید افزونتر، پژوهشگر و انسان شناس موسیقی در این نشست به دو تعریف از هویت اشاره نمود و گفت: تعریف نخست هویت را مبتنی بر حقیقت، ماهیت، جوهر و... قلمداد می نمایند و دسته دیگر آن را در تقابل با غیر و دیگری و متاثر از آن تعریف می نمایند.

وی اضافه نمود: برخی پدیده ها حتی اگر به ظاهر تغییر ننمایند، سرشتشان دچار تغییر می گردد و این نشانه حیات آنهاست.

در ادامه این برنامه حسن یوسفی، پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان قزوین، هنر را به عنوان ودیعه الهی برای بشر قلمداد کرد و یادآور شد: نگارگری ایرانی از فلسفه و پشتوانه خاص خودش برخوردار است به همین دلیل مکتب نگارگری قزوین متاثر از فرهنگ و زیست بوم خود دارای خواص و ویژگی های منحصر به فرد است.

وی استخراج و آنالیز ویژگی های نقاشی های نواحی مختلف ایران خصوصا قزوین را در تبیین مسیر پیش رو لازم و ضروری برشمرد.

مهدی چیت ساز، نقاش، پژوهشگر و مدرس دانشگاه، دغدغه مباحث هویتی را معلول تحولات دوره معاصر دانست و گفت: در دوره قاجار همزمان با پیشرفت و ترقی کشورهای اروپایی و شکست ایران در جنگ های ایران و روس، ایرانیان به فکر فرو رفته و مباحث هویتی بیش از پیش مطرح شد.

وی اضافه نمود: تعامل و تبادل فرهنگی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و معطوف به عصر حاضر هم نیست و باید آن را به فال نیک گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 109

به "نشست پژوهشی آنالیز هویت در نقاشی قزوین برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست پژوهشی آنالیز هویت در نقاشی قزوین برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید