نویسندگان جنجالی اندونزی به فرانکفورت می روند، این هفت نفر

به گزارش کتاب ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از قنطره، ایو اوتامی، دوروتی روسا هرلیانی، لاکسمی پامونجاک، لیلا گودری، لیندا کریستنی، ادو لستری و اندرا هیتارا از جمله نویسندگانی هستند که آثارشان در اندونزی در زمره پرفروش ترین ها واقع شده است.

نویسندگان جنجالی اندونزی به فرانکفورت می روند، این هفت نفر

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

آیو اوتامی یکی از نویسندگان ادبیات داستانی اندونزی است. او یکی از دلایل موفقیتش را متفاوت بودنش در زندگی می داند.

اوتامی در یکی از مصاحبه هایش می گوید: در زندگی ماجراجویی هایی زیادی دارم و علاقه زیادی ندارم مطابق انتظار جامعه و آنچه عرف است زندگی ام را بگذرانم. گاهی متفاوت بودن و از قواعد فاصله دریافت می تواند زندگی انسان را از این رو به آن رو کند. اظهارنظرهای جنجالی این نویسنده همیشه مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان دینی و جامعه شناسان در اندونزی بوده است.

نخستین رمان اوتامی باعنوان سمن در سال 1998 منتشر شد و همان سال عنوان پرفروش ترین کتاب سال را از آن خود کرد. به فاصله کمی بعد از انتشار این اثر 100 هزار نسخه از آن به فروش رسید. این اتفاق در کشوری افتاد که بیشترین آمار فروش کتاب در خوشبینانه ترین حالت آن 3 هزار نسخه در چاپ نخست است.

بعد از این رمان او آثار دیگری را منتشر کرد که اگر چه فروش نخستین رمان او را پشت سر نگذاشت اما به همان اندازه در زمره پرفروش های کتاب نهاده شد.

دوروتی روسا هرلیانی شاعر اهل اندونزی از دیگر شخصیت هایی است که قرار است نوامبر امسال در نمایشگاه فرانکفورت حاضر گردد. او مجموعه اشعار مختلفی درباره خشونت علیه زنان دارد و یکی از منتقدان جامعه مردسالار در اندونزی است.

این نویسنده اگر چه در بخش زیادی از آثارش درباره زنان و از زنان می نویسد به شدت معتقد است که به هیچ جنبش فمنیستی وابستگی ندارد و اصلا فمنیست ها را نمی شناسد. او می گوید: هر آنچه که در مضمون و تم اشعار و آثارم دیده می گردد رنجی است که در جامعه زنان اندونزی مشاهده می کنم.

مجموعه های رادیوی خاموش، نکاح علف های هرز، شفیره خاموش، رویای پاییزی زیتون و خورشید از جمله مجموعه اشعار این شاعر اهل اندونزی است که در زمره پرفروش های این کشور قرار گرفته است.

لاکسمی پامونجاک نیز یکی دیگر از شاعران اندونزی است که قرار است همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت در آلمان حاضر گردد. او مجموعه اشعار متعددی همچون سه نقطه 2005، رساله خشونت 2006 و قلب 2007 را در کارنامه ادبی اش دارد. این شاعر نیز در گروه محبوب ترین شاعران اندونزی است که آثارش با فروش قابل ملاحظه ای رو برو می گردد.

پامونجاک در سال 2012 به عنوان نماینده شاعران اندونزی در جشنواره پارناسوس شعر لندن حاضر شد و در همین سال نیز نخستین رمان خود را با نام آمبا منتشر کرد. او در این رمان کشتار جمعی اندونزی در سال 1965 را سوژه خود قرار داده بود. این اثر بعدها به عنوان یک اثر پرفروش ملی در اندونزی مورد تقدیر نهاده شد.

لیلا گودری نویسنده و خبرنگار اهل اندونزی و فارغ التحصیل دانشگاه ترنت انتاریو در کانادا است. او نوشتن را با انتشار داستان کوتاه در نشریات بچه ها و نوجوانان شروع کرد و در فاصله کمتر از یک دهه با نگارش داستان کوتاه وانتشار مجموعه داستان کوتاه و فیلم نامه نویسی در میان مخاطبان جدی ادبیات شهرت یافت.

رمان به خانه برمی گردیم به قلم این نویسنده از جمله آثار وی است که در چند سال گذشته مخاطبان زیادی را مجذوب خود کرد. گودری اگرچه بیشتر به خاطر سابقه مطبوعاتی و فیلم نامه هایش در اندونزی شهرت دارد اما انتشار رمان به خانه برمی گردیم نیز شهرت او را در این کشور چند برابر نموده است.

لیندا کریستنی از جمله نویسندگان و روزنامه نگاران اهل اندونزی است که آثارش علاوه بر آنکه در اندونزی بسیار پر فروش است به زبان های مختلف نیز ترجمه شده و در بسیاری از کشورهای اسیایی و اروپایی نیز شناخته شده ست. بسیاری از کتاب های ادبی و غیرادبی این نویسنده که قرا راست اکتبرماه امسال در فرانکفورت و در جمع هوادارانش حاضر گردد به زبان های انگلیسی، فرانسوی، ژاپنی، تایلندی، عربی، آلمانی و فنلاندی ترجمه و منتشر شده است. او جوایز ادبی مختلفی از جمله جایزه ادبی ملی اندونزی در سالهای 2010 و 2004، جایزه حقوق بشر در سال 1998 برای بهترین مقاله با عنوان نظامی گری و خشونت در شرق تیمور را در کارنامه خود دارد.

در کنار این گروه ادو لستری نویسنده رمان های شاهزاده جنگ جو، آزادی فلسفه و چند مجموعه داستان پرفروش را در کارنامه اش دارد. او اولین رمان پرفروش ش را در 25 سالگی به رشته تحریر در آورده و در یک دهه اخیر با تمرکز بر ترانه سرایی به یکی از ترانه سراهای محبوب اندونزی نیز تبدیل شده است.

ادو لستری نیز در جمع نویسندگانی حضور دارد که قرار است نوامبر پیش رو در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حاضر گردد.

اندرا هیتارا یکی دیگر از نویسندگان صاحب نام اندونزی است که اگر چه رشته تحصیلی اش اقتصاد در کارشناسی و برق و مخابرات در کارشناسی ارشد هیچ ارتباطی با دنیای نویسندگی او ندارد ولی دانش و مهارت او در خلق آثار ادبی موجب شده تا او در جمع یکی از پرمخاطب ترین نویسندگان اندونزی قرار گیرد.

این نویسنده که جایزه بهترین اثر ادبی فستیوال کتاب نیویورک 2013 و جایزه برترین داستان دانشگاه وارویک 2015 لندن را در کارنامه ادبی اش دارد با رمان اتوبیوگرافیک سربازان رنگین کمان این روزها به یکی از نویسندان پرفروش اندونزی تبدیل شده و به زودی با همراهانش راهی فرانکفورت می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 346

به "نویسندگان جنجالی اندونزی به فرانکفورت می روند، این هفت نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نویسندگان جنجالی اندونزی به فرانکفورت می روند، این هفت نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید