تورهای چین: هشدار چین به آمریکا درخصوص حمایت از جدایی طلبان تایوان

به گزارش کتاب ارزان، سفارت چین در واشنگتن، مخالفت با سفر قانون گذاران آمریکایی به تایوان را اعلام و بیان داشت طرف چینی به اتخاذ اقدامات محکم برای حراست از تمامیت ارضی ادامه خواهد داد.

تورهای چین: هشدار چین به آمریکا درخصوص حمایت از جدایی طلبان تایوان

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، سفارت چین در واشنگتن روز آدینه بر مخالفت پکن با حمایت آمریکایی ها از جدایی طلبان تایوان تأکید کرد.

به نوشته وبگاه شبکه سی جی تی اِن، این سفارتخانه در واکنش به سفر قانون گذاران آمریکایی از جمله باب منندز و لیندسی گراهام به تایوان اظهار داشت: ملاقات اعضای کنگره آمریکا از تایوان، قویاً ناقض اصل چین واحد و مفاد سه بیانیه مشترک چین و آمریکا است. چین قویاً با این اقدام مخالف است و آن را به طرف آمریکایی اظهار داشته است.

در بیانیه این سفارتخانه از آمریکا خواسته شده هرگونه تعامل رسمی با تایوان را متوقف نموده و از ارسال پیغام های غلط استقلال تایوان به نیروهای جدایی طلب خودداری کند زیرا چنین اقداماتی به تضعیف بیش از پیش روابط آمریکا و چین و صلح و ثبات در دوسوی تنگه تایوان منجر می گردد.

سفارت چین در واشنگتن می افزاید: طرف چینی به تداوم اتخاذ اقدامات محکم برای حراست قاطعانه از حق حاکمیت و تمامیت ارضی خود ادامه خواهد داد.

وو کیان سخنگوی وزارت دفاع ملی چین نیز روز آدینه درباره تضعیف بنیان روابط پکن و واشنگتن هشدار داده و رزمایش نو این کشور در تنگه تایوان را برای حراست از امنیت و حق حاکمیت ملی چین ضروری دانست.

این مقام وزارت دفاع چین بیان داشت، ارتش چین هرگونه اقدام لازم برای مقابله با مداخلات نیروهای خارجی و اقدامات جدایی طلبان تایوان را اتخاذ می نماید و قاطعانه از تمامیت ارضی این کشور دفاع خواهد نمود.

ارتش چین امروز (آدینه) اظهار داشت که در اطراف تایوان رزمایش های نظامی انجام داده است. بر این اساس، سخنگوی فرماندهی جناح شرقی ارتش چین طی بیانیه ای گفت که این رزمایش ها به علت پیغام های اشتباهی است که آمریکا در خصوص تایوان ارسال نموده است.

این رزمایش پس از آن انجام شد که یک گروه فراحزبی شامل 6 قانون گذار آمریکایی از جمله منندز، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا عصر پنجشنبه وارد تایوان شدند.

قرار بود در این سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز این قانون گذاران را همراهی نمایند اما هفته گذشته نتیجه تست کرونای او مثبت اعلام شد.

در پی اعلام قصد پلوسی و جمعی از قانو ن گذاران آمریکایی به تایوان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه هفته گذشته تأکید کرد تایوان بخشی از خاک این کشور بوده و درخصوص مداخلات تنش زای آمریکا در این زمینه هشدار داد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2084

به "تورهای چین: هشدار چین به آمریکا درخصوص حمایت از جدایی طلبان تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: هشدار چین به آمریکا درخصوص حمایت از جدایی طلبان تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید