وجود 29 دهنه غار شناسنامه دار در اردبیل

به گزارش کتاب ارزان، خبرنگاران/اردبیل مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: 29 دهنه غار در این استان اردبیل شناسنامه دار شده بطوری که با فراهم کردن امکانات لازم درصدد شناسایی غارهای سطح استان هستیم.

وجود 29 دهنه غار شناسنامه دار در اردبیل

به گزارش خبرنگاران، محمد خداپرست در پاکسازی مجموعه غارهای ورگه سران شهرستان سرعین با اعلام این خبر گفت: مطالعه غارها نیازمند وسایل و تجهیزات غارنوردی است و در صورت تخصیص اعتبار تهیه شناسنامه های همه غارهای استان بر اساس دستورالعمل حفاظت و بهره برداری غارها انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت و ارزش حفاظتی غارهای منطقه اظهار کرد: غارها بخشی از اکوسیستم طبیعی هر منطقه بوده و حفاظت و بهره برداری اصولی از آن با مشارکت و حضور جوامع بومی ضروری است.

خداپرست با اشاره به تشکیل جلسات کارگروه غارهای استان، هدف از تشکیل این کارگروه را اجرای دستورالعمل حفاظت و بهره برداری از غارها دانست و اضافه کرد: مصوبات این کارگروه گام مهمی در مدیریت غارهای استان است.

وی گفت: با هدف گسترش گردشگری پایدار و حفاظت از تنوع زیستی غارها بهره برداری پایدار از غارهای استان منوط به شناسایی و درجه بندی آن هاست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل یادآور شد: استفاده از ظرفیت و توانمندسازی دهیاری ها، شوراهای اسلامی و جوامع بومی - محلی برای فرهنگسازی و ارتقای آگاهی عمومی گردشگران و بازدیدکنندگان از غارها در حفاظت و معرفی آنها می تواند راهگشا باشد.

به گزارش خبرنگاران، مجموعه غارهای ورگه سران در پنج کیلومتری شهر سرعین قرار گرفته است. سرعین از مهم ترین شهرهای گردشگری ایران است که دارای جاذبه های طبیعی از جمله آب های معدنی، مجموعه غارها در روستاهای این شهرستان و جاذبه های تاریخی می باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 789

به "وجود 29 دهنه غار شناسنامه دار در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود 29 دهنه غار شناسنامه دار در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید