شرایط آب و هوای ایران امروز آدینه 11 تیر 1400؛ هشدار سیلاب ناگهانی و صاعقه در 13 استان

به گزارش کتاب ارزان، سازمان هواشناسی کشور با هشدار نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی و برخورد صاعقه در 13 استان از کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر اطلاع داد.

شرایط آب و هوای ایران امروز آدینه 11 تیر 1400؛ هشدار سیلاب ناگهانی و صاعقه در 13 استان

به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی طی 2 روز آینده در بعضی منطقه ها استان های آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز، سمنان و تهران به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است. در این مدت دریای خزر مواج خواهد بود و دما در سواحل شمالی به طور نسبی کاهش می یابد.

در استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با گردوخاک و افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده باران پیش بینی می گردد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز یکشنبه تا اواسط هفته در بیشتر منطقه ها کشور آسمان صاف و جو پایداری حاکم خواهد بود و سواحل شمالی کشور افزایش نسبی دما انتظار می رود.

روز های دوشنبه و سه شنبه تنها در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر، رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی می گردد.

طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور و منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش بینی شده است. روز یکشنبه هم خلیج فارس به ویژه منطقه ها مرکزی آن و دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: تغییر نوع توده هوا توام با افزایش شیو فشاری

نوع مخاطره: رشد ابر های همرفتی گاهی همراه با رگبارباران، رعدوبرق، احتمال تگرگ در منطقه ها مستعد، بعضی نقاط اصابت صاعقه، وزش بادشدید موقتی و در بعضی نقاط گردوخاگ

منطقه اثر:

آدینه 1400/04/11: اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات استان های قزوین، زنجان، البرز، سمنان و تهران.

شنبه 1400/04/12: مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات استان های البرز، سمنان، تهران.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در تردد جاده ای به دلیل کاهش دید، احتمال جاری شدن رواناب بصورت نقطه ای و محلی، احتمال برخورد صاعقه، رعدوبرق، وزش باد شدید و احتمال آسیب به سقف خانه ها و سازه های موقت، گلخانه ها، تابلو ها و بنر های تبلیغاتی.

توصیه: احتیاط در تردد جاده ایی، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه مسیل ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات، احتیاط در چرای دام ها در مراتع مرتفع، تقویت سازه های موقتی و تابلو های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره و بکارگیری تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید.

منبع: فرارو
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1737

به "شرایط آب و هوای ایران امروز آدینه 11 تیر 1400؛ هشدار سیلاب ناگهانی و صاعقه در 13 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط آب و هوای ایران امروز آدینه 11 تیر 1400؛ هشدار سیلاب ناگهانی و صاعقه در 13 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید