ولوو خط فراوری جدید حمل و نقل خودران راه اندازی می نماید

به گزارش کتاب ارزان، شرکت سوئدی سازنده خودروهای سنگین ولوو(volvo) اعلام نموده است سال آینده خط فراوری جدیدی را برای حمل و نقل خودروهای خودران راه اندازی خواهد نمود.

ولوو خط فراوری جدید حمل و نقل خودران راه اندازی می نماید

به گزارش خبرنگاران، بسیاری از کشورهای دنیا قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به فراوری انبوه برسانند اخیرا نیز شرکت ولوو اعلام نموده است که از اول ژانویه سال 2020، خط فراوری جدیدی موسوم به راه حل های اتوماتیک ولوو(Volvo Autonomous Solutions) راه اندازی خواهد نمود تا زمان توسعه خودروهای خودران را تسریع کند. در کنار این خط فراوری جدید، این شرکت سوئدی منابع اقتصادی خود را که بطور اختصاصی مربوط به کامیون های خودران است را نیز منتشر می نماید تا اطلاعات بیشتری را در اختیار سهامداران قرار دهد.

مارتین لوندستد(Martin Lundstedt) رئیس و مدیرعامل شرکت ولوو طی بیانیه ای گفت: درباره خودروهای خودران سوالات بسیاری از ما می گردد. اکنون ما فرصتی بی نظیر برای ارائه راه چاره هایی برای برطرف احتیاجهای خاص خودروها داریم. این یک مرحله جدید برای ما است تا طی آن بتوانیم از متخصصان یاری گرفته و یک حوزه تجاری جدید با سود و ضررهایی که ممکن است داشته باشد را راه اندازی کنیم.

در حال حاضر بیشتر تمرکز ولوو در حوزه توسعه خوروهای خودران متمرکز شده است تا بتواند کامیون های خودران خود را هرچه زودتر به بازار عرضه کند. این شرکت با همکاری شرکت باربری و لجستیک دی.اف.دی.اس (DFDS) چند ماه پیش توانست اولین نمونه های کامیون های خودران خود موسوم به ورا(Vera) را در محیطی واقعی مورد آزمایش قرار دهد. در همین حال، در معدن برونی کالک(Brønnøy Kalk) در نروژ کامیون های خودران ولوو اف اچ(Volvo FH) برای حمل و نقل سنگ در یک جهت پنج کیلومتری استفاده می گردد.

این شرکت پس از آزمایش ورا اظهار داشت برای اولین بار میخواهد از کامیون های باربری خودران خود به نام ورا به منظور جابجایی کالاها در بنادر سوئد استفاده کند.

ورا با همکاری شرکت کشتیرانی و تدارکات DFDS، حمل کالاها را بین مرکز تدارکات و ترمینال بندر در گوتنبرگ سوئد آغاز خواهد نمود. این وسیله نقلیه خودران حمل و نقل کانتینرها را در امتداد یک جهت از پیش معین شده انجام خواهد داد.

ولوو امیدوار است در نهایت چند کامیون خودران را به طور همزمان به کار بگیرد. این کامیون ها توسط یک برج کنترل و با سرعت حداکثر 40 کیلومتر در ساعت کنترل می شوند.

در حالیکه ورا برای جابجایی کالا در فواصل کوتاه مناسب است، قادر به انتقال حجم زیادی خواهد بود و ولوو امیدوار است که کارایی، انعطاف پذیری و پایداری بیشتری را ارائه دهد.

مایکل کارلسون(Michael Karlsson) مدیر بخش خودران ولوو گفت: حمل و نقل مستقل با سر و صدای پایین و بدون انتشار آلاینده نقش مهمی در آینده حمل و نقل بازی می نماید و برای کسب و کار و جامعه سودمند است.

در حالیکه این یک گام مهم در صنعت خودران است، اما نباید انتظار داشت که ورا را به زودی در خیابان ها ببینیم. فراوری انبوه این کامیون و استفاده در مقیاس وسیع از آن احتیاج به تکنولوژی، ایمنی، عملیات و توسعه زیرساخت دارد.

به احتمال زیاد بعضی از این موارد در سوئد اتفاق خواهد افتاد، کشوری که در آزمایش خودروهای خودران پیشرو است. چند ماه گذشته کامیون های اینراید(Einride) آغاز به تحویل آزمایشی کالا در یک جاده عمومی در یونشوپینگ سوئد کردند. این آزمایش نشان داد که کامیون های خودران نقش مهمی در آینده حمل و نقل ایفا خواهند کرد.

شرکت ولوو که شهرت زیادی در فراوری و عرضه اتوبوس و وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در دنیا دارد، به نظر می رسد که کوشش های زیادی برای توسعه و فراوری خودروهای برقی و خودران نموده و در این راستا با بسیاری از شرکت های فعال در حوزه نیز همکاری های متعددی داشته است. خودروهای خودران با بهره گیری از فناوری های نوین و پیشرفته ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون احتیاج به راننده، در خیابان و جاده ها تردد و سرنشینان خود را جابجا کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 491

به "ولوو خط فراوری جدید حمل و نقل خودران راه اندازی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولوو خط فراوری جدید حمل و نقل خودران راه اندازی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید