چین سطح امنیت سایبری خود را ارتقا می دهد

به گزارش کتاب ارزان، خبرنگاران: وزارت دفاع چین امروز پنج شنبه خاطرنشان کرد، در پاسخ به اقدام اخیر آمریکا در جاسوسی از یک شرکت بزرگ مخابراتی، امنیت سایبری و اینترنتی خود را ارتقا خواهد داد.

چین سطح امنیت سایبری خود را ارتقا می دهد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، به دنبال انتشار گزارش هایی در مورد جاسوسی آمریکا از شرکت مخابراتی هوواوی چین و بانک های بزرگ چینی سخنگوی وزارت دفاع این کشور تاکید نمود، پکن برای مقابله با اقدامات جاسوسی آمریکا سطح امنیت سایبری و اینترنتی خود را ارتقا خواهد داد.

بر اساس این گزارش دولت آمریکا پیش از این هکرهای چینی را به انجام حملات سایبری ضد شرکت ها و موسسات بزرگ اقتصادی و تجاری خود متهم نموده است. وزارت دفاع چین اشاره ای به اقدامات خود برای ارتقای سطح امنیت سایبری ننموده است. کاخ سفید نیز اعلام نموده است که آمریکا برای افزایش مزیت تجاری خود نسبت به چین اقدام به جاسوسی از شرکت های چینی ننموده است.

جاسوسی اینترنتی موجب ایجاد تنش در روابط پکن و واشنگتن شده و هر یک دیگری را به جاسوسی سایبری متهم نموده است. نشریه اشپیگل پیش از این اعلام نموده بود، علاوه بر شرکت هوواوی،هو جین تائو رئیس جمهور سابق چین نیز از جمله رهبران سیاسی این کشور است که هدف برنامه جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا قرار گرفته است. نشریه اشپیگل این اطلاعات و اخبار را از اسناد و مدارک فاش شده توسط ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا به دست آورده است.

وزرای خارجه و بازرگانی چین نیز از دیگر افرادی هستند که توسط سازمان امنیت ملی آمریکا هدف قرار گرفته اند. فعالیت های جاسوسی آمریکا ضد شرکت هوواوی چین از سال 2009 میلادی شروع شده است. این شرکت دومین عرضه کننده بزرگ تجهیزات شبکه های مخابراتی و ارتباطاتی است و رقیب جدی شرکت سیسکوی آمریکا به شمار می رود.

بخش ویژه ای در سازمان امنیت ملی آمریکا ماموریت جاسوسی از فعالیت های این شرکت چینی را بر عهده داشته و از 1400 مشتری شرکت هوواوی جاسوسی نموده است. طی ماه های اخیر آمریکا و چین یکدیگر را به حملات سایبری و هکری زیادی ضد همدیگر متهم نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 391

به "چین سطح امنیت سایبری خود را ارتقا می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین سطح امنیت سایبری خود را ارتقا می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید