کاهش 58 درصدی معاملات مسکن در تهران

به گزارش کتاب ارزان، خبرنگاران : رئیس اتحادیه مشاوران املاک از کاهش 58 درصدی معاملات مسکن در تهران اطلاع داد و گفت: معاملات مسکن کشور از ابتدای سال جاری تا دیروز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 39 درصد کاهش یافته است.

کاهش 58 درصدی معاملات مسکن در تهران

جهت دریافت خدمات در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، مصطفی قلی خسروی گفت: از ابتدای فروردین 98 تا نهم اردیبهشت در سراسر کشور تعداد قراردادهای خرید و فروش ملک 56 هزار و و780 فقره بود که در مدت مشابه سال جاری با کاهش 39 درصدی به 34 هزار و 449 فقره رسیده است.

وی ادامه داد: از اول فروردین سال جاری تا دیروز 29 هزار و 46 فقره قرارداد اجاره در سامانه ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با 34 هزار و 10 فقره حدود 15 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به شرایط معاملات مسکن تهران گفت: از یکم فروردین تا نهم اردیبهشت 98 تعداد 8973 مبایعه نامه در شهر تهران به امضا رسیده بود. در حالیکه تعداد مبایعات از یکم فروردین تا نهم اردیبهشت سال جاری 3724 فقره بوده که نشان می دهد قراردادهای خرید و فروش 58 درصد کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اجاره نامه ها نیز در شهر تهران 50 درصد کاهش یافته است، یادآور شد: در بازه زمانی اول فروردین تا نهم اردیبهشت سال گذشته 9609 اجاره نامه در تهران به امضا رسیده بود در حالی که این تعداد در همین بازه زمانی طی سال جاری 4789 فقره بوده است.

خسروی گفت: معاملات مسکن در اردیبهشت سال جاری نسبت به زمان شیوع کرونا (اسفند و فروردین) مقداری افزایش یافته اما از یکم تا نهم اردیبهشت سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته تعداد قراردادهای خرید و فروش ملک در کل کشور 25 درصد و در شهر تهران 49 درصد کاهش نشان می دهد. اجاره نامه ها نیز در کل کشور 18 درصد و در شهر تهران 28 درصد افت نموده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1008

به "کاهش 58 درصدی معاملات مسکن در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 58 درصدی معاملات مسکن در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید