کدامیک از ویژگی های شخصیتی، رهبر را پیروز می گرداند؟

به گزارش کتاب ارزان، در پژوهش های کلاسیک، Gibb، نتیجه گرفت که هیچ پایه علمی برای رابطه میان شخصیت رهبر و اثرگذاری وجود ندارد. Bass، ادعا کرد هنگامی که مراجعه می کنیم به بازنگری های Stogdill که بین سالهای 1948 تا 1970 منتشر شد که نتایج را برای نتیجه گیری این مطلب که ویژگی های شخصیتی رهبران پیروز را از ناپیروز متمایز می نماید. قابل قبول می نماید این اظهار نظر هنگامی سؤال برانگیز شد که تحقیقات 1970 از ثبت تمام یافته های منفی خود بازماند و این احتمال وجود دارد که بسیاری از آن نتایج منفی چاپ شده باشد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

کدامیک از ویژگی های شخصیتی، رهبر را پیروز می گرداند؟

Hogan و دیگران، اعتقاد دارند که شخصیت رهبر اثرات قابل پیش بینی بر عملکرد تیم دارد. برای یک اظهار نظر، نظری معتبر باشد. دو نیازمندی را باید دارا باشد. اظهار نظر باید منطقی باشد و از نظر تجربی نیز پوشش داده گردد این فرضیه که یک رابطه بین شخصیت رهبر و اثرگذاری سازمانی است غیرمنطقی است.

رهبری تعریف و درک شده بعنوان اثرگذاری بر دیگران تا اینکه وظایف را انجام دهد و به اهداف سازمانی و گروهی دست یابد. برای اینکه رهبراین بر دیگران اثر بگذارند باید عمل نمایند. آیا ممکن است با داشتن برخی از ویژگی های شخصیتی به راحتی بر دیگر افراد اثر گذاشت. عمل رهبران می تواند:

آنچنان که ما مشاهده کردیم زنجیره ای طولانی از علل شخصیت رهبران، که بر تأثیرگذاری وجود دارد بعنوان نتیجه نهایی این دلیلی است که چرا شخصیت نزدیک به 50 سال پیش رها شد و چرا رفتار و عمل رهبر مورد توجه نهاده شد. دنیای مدیریت دنیای عمل است. Elster، بیان نمود که عمل انفرادی انسان، واحد اساسی تفاسیر در علوم اجتماعی است. عمل همواره، الزام مدیریتی است با توجه به Nahria , Eccles. هنگامی که بیشتر محققان توافق کردند که ویژگی ها، اثر دارند به وسیله عمل چرا آنها پافشاری می نمایند بر اهمیت بیشتر ویژگی ها نسبت به رفتار در تحقیقات خود؟!

شخصیت اثر می گذارد بر رفتار. عوامل دیگر نیز بر رفتار اثر می گذارند و این نکته باقی می ماند مانند: این عمل است که نتیجه می دهد، نه شخصیت هر چند خوشایند و مطلوب باشد. امروزه هیچ تئوری رهبری نمی تواند به طور منطقی و تجربی متقاعد نماینده نشان دهد که چرا یک رهبر پیروز می گردد، در حالی که دیگران شکست می خورند به طور کلی.

اگر ما ویژگی های شخصیتی را که با اثرگذاری مرتبط هستند طبق دست آوردهای بالا، به دقت آنالیز کنیم ما در می یابیم که آنها به طور متفاوت گزارش داده اند که با رابطه بین متغیرهای شخصیتی و اثرگذاری توافق دارند. Yoki بیان می نماید که صدها مطالعه بر ویژگی ها، اعمال شد اما ویژگی ها فردی، از این که یک رابطه قوی با اثرگذاری رهبری داشته باشد بازماند.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2001

به "کدامیک از ویژگی های شخصیتی، رهبر را پیروز می گرداند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدامیک از ویژگی های شخصیتی، رهبر را پیروز می گرداند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید