کدام کشور اروپایی بیشترین مبتلایان به دیابت را دارد؟

به گزارش کتاب ارزان، طبق مطالعه انجام شده در کمیسیون اروپا از میان تمام کشور های عضو اتحادیه، فرانسه بیشترین تعداد افراد مبتلا به دیابت مزمن را به خود اختصاص داده است.

کدام کشور اروپایی بیشترین مبتلایان به دیابت را دارد؟

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش، طبق گزارش این کمیسیون که همزمان با روز جهانی دیابت منتشر شد، حدود 33 میلیون شهروند اتحادیه اروپا از این بیماری رنج می برند.

این مطالعه نشان می دهد از هر 10 فرانسوی (10 درصد) یک نفر به دیابت مزمن مبتلا است. پس از فرانسه نیز 9.3 درصد شهروندان پرتغال و 9.2 درصد از شهروندان یونان از این بیماری رنج می برند.

اما در طرف مقابل تنها 4.4 درصد شهروندان لیتوانی و 4.6 درصد شهروندان دانمارک و ایرلند به دیابت مزمن مبتلا هستند. همچنین 4.7 درصد شهروندان لتونی، 4.8 درصد رومانی ها و سوئدی ها و 4.9 درصد اتریشی ها نیز دیابت دارند.

در این گزارش آمده است که هیچ تفاوت چشمگیری بین زنان و مردان مبتلا به این بیماری مشاهده نمی گردد، اما تنها با بالا رفتن سن، سهم افراد مبتلا به دیابت مزمن بیشتر می گردد.

طبق این مطالعه در میان افراد 65 تا 74 ساله در اتحادیه اروپا، 16.3 درصد مبتلا به دیابت مزمن هستند. در گروه سنی 75 سال یا بالاتر، این رقم به 19.6 درصد می رسد. برای گروه های سنی زیر 45 سال نیز این رقم زیر 2 درصد است.

به گزارش یورونیوز، اما رابطه تحصیلات و افراد مبتلا به دیابت مزمن نیز در این تحقیق مورد ارزیابی قرار گرفته است به طوری که 10.8 درصد افراد با سطح تحصیلات پایین مبتلا به این بیماری گزارش شده اند. میزان افراد مبتلا به این بیماری با سطح متوسط تحصیلات 5.7 درصد گزارش شده و تنها 4.4 درصد افراد با تحصیلات بالا در این مطالعه مبتلا به دیابت مزمن بوده اند.

منبع:ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 503

به "کدام کشور اروپایی بیشترین مبتلایان به دیابت را دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کشور اروپایی بیشترین مبتلایان به دیابت را دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید