کودک مبتلا به فلج مغزی با یاری ربات راه رفت

به گزارش کتاب ارزان، پسربچه 8 ساله مبتلا به فلج مغزی با پوشیدن یک اسکلت بیرونی رباتیک که مخصوص بچه ها طراحی شده بود، از اتاق درمانی در مکزیکوسیتی عبور کرد و به این شاهکار غیرقابل تصور، پیروزمندانه لبخند زد.

کودک مبتلا به فلج مغزی با یاری ربات راه رفت

به گزارش خبرنگاران، دیوید زابالا به علت بیماری عصبی خود از ویلچر استفاده می نماید که او را ناشنوا و متکی به زبان اشاره نموده است. اما به لطف اسکلت بیرونی Atlas 2030 که سال جاری جایزه مخترع اروپایی را برای خالق آن به ارمغان آورد، او توانست راه برود و در مقابل آینه ای بایستد و در آن چهره های خندان را با اتوماتیک های نشانگر رنگی ترسیم کرد.

گوادالوپه کاردوسو 41 ساله، مادر این پسر گفت: او در حال برداشتن اولین قدم هایش است. این برای او مایه خوشحالی است. اولش او را می ترساند و دستانش بسیار لرزید، اما اکنون می بینم که او از قبل اتوماتیک را گرفته و آغاز به کار نموده است.

وی گفت که این سفر طاقت فرسا و نزدیک به دو ساعت از خانه آن ها در جنوب مکزیکوسیتی تا مرکز درمانی کاملاً ارزشش را دارد.

این اسکلت بیرونی به وسیله پروفسور اسپانیایی النا گارسیا آرمادا طراحی شده است تا بچه های را که از ویلچر استفاده می نمایند قادر به راه رفتن در طول درمان توانبخشی عضلانی نمایند.

به گفته اداره ثبت اختراع اروپا که به گارسیا جایزه مخترع اروپایی را اهدا کرد، مفاصل مکانیکی لباس تیتانیومی با باتری به طور هوشمند با حرکت هر کودک سازگار می گردد.

به گفته این اداره، دادن فرصت راه رفتن به بچه ها فلج نه تنها طول عمر آن ها را افزایش می دهد و سلامت جسمی آن ها را افزایش می دهد، بلکه عزت نفس آن ها را نیز بهبود می بخشد.

گوادالوپ مالدونادو، مدیر انجمن مکزیک برای افراد مبتلا به فلج مغزی، گفت: این ربات به دستیابی به اهداف توانبخشی یاری می نماید که دستیابی به آن ها با درمان های معمولی ماه ها طول می کشد.

مالدونادو گفت که این مزایا شامل تقویت عضلات، بهبود سیستم گوارشی و تنفسی و مهم تر از همه تقویت خلق و خو می گردد. او گفت که این سازمان خصوصی که در سال 1970 تأسیس شد، دو هفته پس از به دست آوردن اولین اسکلت بیرونی خود نتایج مثبتی را مشاهده نموده است.

دستگاه دوم به ارزش حدود 250000 دلار قرار است ماه آینده وارد مکزیکوسیتی گردد. هدف اولیه این انجمن ارائه توانبخشی به حدود 200 کودک فلج مغزی است.

مالدونادو گفت: ما می خواهیم به کار و توانمندسازی ادامه دهیم تا بچه ها بیشتری در شهر و کشور به این نوع توانبخشی دسترسی داشته باشند که زندگی آن ها را به طور اساسی تغییر می دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 2 آبان 1401 بروزرسانی: 2 آبان 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2186

به "کودک مبتلا به فلج مغزی با یاری ربات راه رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کودک مبتلا به فلج مغزی با یاری ربات راه رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید