گفت وگوی پوتین و مرکل درباره مقابله با کرونا

به گزارش کتاب ارزان، کرملین از تماس تلفنی رئیس جمهوری روسیه و صدراعظم آلمان و تأکید طرفین بر لزوم هماهنگی کوشش ها برای مقابله با کرونا اطلاع داد.

گفت وگوی پوتین و مرکل درباره مقابله با کرونا

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، کرملین امروز (چهارشنبه) خاطرنشان کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در تماس تلفنی بر اهمیت هماهنگی کوشش ها برای مقابله با کرونا با مشارکت سازمان جهانی بهداشت تأکید کردند.

بر اساس بیانیه ای که در سایت ریاست جمهوری روسیه منتشر شد، در این گفت وگوی تلفنی به شکل ویژه بر مسائل مربوط به مبارزه با شیوع ویروس کرونا تمرکز شد. همچنین دو طرف درباره ادامه رایزنی ها درباره این مساله میان وزارت خانه های مربوطه در دو کشور توافق کردند.

طبق بیانیه یاد شده، پوتین و مرکل مسأله حل بحران داخلی اوکراین را آنالیز نموده و هر دو تبادل زندانی های دو طرف درگیر در جنوب شرق اوکراین را اقدامی مثبت ارزیابی کردند.

در این گفت وگو بر لزوم اجرای مستمر بندهای سند ویژه مربوط به حل بحران اوکراین و نیز استمرار دیدارها میان سران اجلاس نرماندی تأکید شد.

همچنین در این تماس تلفنی تأکید شد، مسئولان اوکراین باید به تعهدات خود در رابطه با ابعاد سیاسی سازش این بحران از جمله اعطای شرایط قانونی ویژه ای به منطقه دُنباس (جنوب شرق اوکراین) پایبند باشند.

پوتین و مرکل درباره تحولات اخیر سوریه و لیبی و نیز شرایط کنونی بازارهای جهانی نفت نیز گفت وگو کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 989

به "گفت وگوی پوتین و مرکل درباره مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی پوتین و مرکل درباره مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید