یک برنامه عالی برای سفر 7روزه به چین

به گزارش کتاب ارزان، برنامه سفر 7روزه به چین

با این اینکه جاذبه های گردشگری چین بسیار بوده و برای هر دقیقه خود، مکانی برای بازدید پیدا خواهید نمود اما همین موضوع می تواند باعث گیج شدن شما گردد. سفر به شهرهایی مانند پکن، شانگهای یا شنژن و دیگر شهرهای معروف چین می تواند برای هر گردشگری جذاب باشد. هر گردشگری دوست دارد که روزها و ساعت ها به تماشای دیدنی های چین بنشیند و بیشتر با تمدنی باستانی آشنا گردد. در صورتی که محدودیت زمانی در سفر و تور چین به افراد اجازه بازدید از تمام جاذبه های چین را نمی دهد. همچنین اگر شما هم می خواهید از جاذبه های بیشتری دیدن کنید، خب طبعا باید به سرعت بازدیدهای خود را انجام دهید که هیچ لذتی از سفر نخواهید برد. مجله گردشگری خبرنگاران راهنمای سفر به چین را برای شما گردشگران چین معرفی کرده اما اگر می خواهید کمی بیشتر وارد جزئیات شوید، برنامه سفر 7روزه به چین و دو شهر پکن و شانگهای یا پکن و شنژن بسیار یاری کننده خواهد بود.

یک برنامه عالی برای سفر 7روزه به چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

برای یک زمانبندی دقیق در سفر و رسیدن به تمام برنامه ها، سعی کنید که بدون برنامه و نقشه، سفر خود را شروع نکنید.

چه زمانی به چین بروید؟

به دلیل پهناوری و زیبایی کشور چین، واقعا اهمیت ندارد که چه فصلی برای ورود به این کشور اقدام می کنید؛ مگر که بخواهید از جاذبه ای در زمان و تاریخی به خصوص دیدن کنید. تنوع آب و هوایی در این کشور فراوان است و بسته به سلیقه خود به سراغ یکی از مقصدهای گردشگری چین می توانید بروید. با این حال در برنامه سفر 7روزه به چین بهار یا پاییز را به شما پیشنهاد می دهیم.

روز اول سفر 7روزه به چین - پکن

به خاطر داشته باشید که هر چند سیستم حمل و نقل چین تندرو هستند اما باز هم فواصل میان بسیاری از جاذبه های گردشگری و شهرهای معروف چین زیاد است. بنابراین اگر برنامه درستی نداشته باشید، بیشتر زمان خود را در راه برای رسیدن به جاذبه ها خواهد بود. به همین خاطر در 7 روز سفر به چین پیشنهاد می دهیم که تنها به دیدن دو شهر بسنده کنید. 4 روز را در پکن و 3 روز را در شانگهای بمانید.

پکن را قلب فرهنگی و پایتخت چین می دانند که پر از جاذبه های گردشگری پکن است. هیچ شهر و مکانی را در میان شهرهای معروف چین پیدا نخواهید کرد که بهترین وعده های غذایی ناهار را برای گردشگران داشته باشد به جز پکن! در اینجا نه تنها می توانید از آداب و رسوم چینی ها و محله های قدیمی با آثار باارزش تاریخی دیدن کنید بلکه می توانید به محله های مدرن و جاذبه هایی مانند موزه و استادیوم لانه پرنده بروید.

برای دیدن جاذبه های پکن حتی می توان 10 روز سفر را برنامه ریزی نمود و به هیچ مکان تکراری و خسته نماینده ای نرفت. با این وجود در تور چین پیشنهاد می دهیم که برنامه 4 روزه سفر پکن را دنبال کنید و باقی روزها را در دیگر شهرهای چین بگذرانید.

  • نکته: اگر هم طبق برنامه سفر پیش نرفتید، گم شدن در چین را تجربه کنید که خود جاذبه ای بی نظیر و یافتن جاذبه های جدید خواهد بود.

شهر پکن پر از کاخ های امپراطوری تاریخی، موزه های متعدد و بناهای مذهبی بی شماری است که گردشگران را برای بازدید سرگردان می نماید. یادتان باشد که در هر سفر به پکن تنها می توانید به سراغ تعدادی از جاذبه های این شهر بروید؛ بنابراین تنها اولویت ها را در برنامه سفر 7 روزه به چین به خاطر بسپارید. برای وعده های غذایی هم به سراغ خیابان های پر از رستوران و کافه بروید و از غذاهای خیابانی پکن سفارش دهید. بوی پیچیده در این خیابان ها، مشام شما را پر خواهد کرد.

میدان تیان آنمن و جاذبه های اطرافش

روز اول از برنامه سفر 7روزه به چین را به میدان تیان آنمن پکن بروید. در بزرگترین میدان درون شهری دنیا قدم بزنید و برای ورود به موزه های اطراف آن بلیط تهیه کنید. همچنین دروازه جنوبی شهر ممنوعه در این میدان قرار گرفته است و ادامه بازدیدهای شما در پکن را امکان پذیر می نماید.

بازدید از جاذبه شهر ممنوعه پکن

چه برای یک هفته به پکن بیایید و چه برای یک روز، به اول مکانی که می روید باید شهر ممنوعه پکن باشد. در واقع اولین توقف شما در برنامه سفر 7روزه به چین شهر ممنوعه خواهد بود. این کاخ موزه می تواند برای 2 تا 3 ساعت شما را در خود نگه دارد و شاید برای گردش در زمینی به مساحت 180 هکتار خسته شوید. بنابراین حتما کفش های پیاده روی مناسب داشته باشید.

  • پس از بازدید از شهر ممنوعه از دروازه شمالی خارج شوید و در پارک و دریاچه بیهای این شهر قدم زده و بعد از ظهر دل انگیزی را سپری کنید.

روز دوم در پکن و ادامه بازدیدها

  • خنک شدن در کاخ تابستانی پکن

باید حدود 15 دقیقه از مرکز پکن و شهر ممنوعه دور شوید تا به منطقه ای ییلاقی و پارکی زیبا با یکی از شاهکارهای معماری کاخی چین برسید. کاخ تابستانی پکن به تاریخ 1750 میلادی باز می شود و مکانی برای استراحت خانواده سلطنتی بوده است. یا قدم زدن در اطراف کاخ، با یکی از بی نظیرترین شاهکارهای طراحی فضای سبز و معماری چین آشنا خواهید شد که هر بیننده ای را به شگفتی می اندازد. درون کاخ، سالن ها، راهروها، اتاق ها و هر فضایی که می بینید، نشان دهنده آرامش فضای دریاچه کونمینگ در کنار کاخ بوده و می تواند برای 2 تا 3 ساعت، زمان برنامه سفر 7روزه به چین شما را به خود اختصاص دهد.

کروز دریاچه را از دست دهید. همچنین بناهای دیگری در اطراف این کاخ و در طول جهت وجود دارد که می تواند شما را سرگرم نماید. در هنگام عصر نیز به خیابان های خرید و معروف پکن برای شکم گردی و آشنایی با غذاهای خیابانی بروید.

اینترنت رایگان را در بیشتر هتل ها و رستوران ها خواهید یافت اما این اینترنت سرعت بالایی ندارد. برای کسانی که به دنبال سرعت بالا هستند، پیشنهاد می دهیم هنگامی که وارد فرودگاه پکن یا شانگهای شدند، برای خود دستگاه اینترنت جیبی وای فای 4G بخرند تا از اینترنت بهتری استفاده نمایند.

روز سوم - دیوار بزرگ چین و گذراندن یک روز کامل در این جاذبه

روز دوم را در پکن به سمت دیوار بزرگ چین راهی شوید و دوربین عکاسی خود را نباید فراموش کنید. این دیوار، طولی به اندازه 21000 کیلومتر در میان مرزهای قدیمی این کشور کشیده شده و مناظر سرسبز اطراف آن با درختان انبوه مکانی جذاب برای گشت و گذار و پیاده روی روی دیوار با ارتفاع زیاد است. هر چند که بیشتر مکان های فوق العاده زیبای این دیوار، هم اکنون برای گردشگران قابل دسترس نیست اما قسمت بادالینگ (the Badaling Great Wall) دیوار بزرگ برای بازدید از سمت پکن مناسب است.

با وسایل حمل و نقل عمومی از پکن به راحتی خود را به بادالینگ برسانید. البته مکان های دیگری هم برای رسیدن به دیوار بزرگ چین وجود دارد. مثلا منطقه موتیانیو (Mutianyu) کمی خلوت تر از بادالینگ بوده و گردشگران کمتری برای بازدید در تعطیلات به این مکان می آیند. بهترین کار، دریافت راهنما و تور بازدید از دیوار چین است.

در این کشور استفاده از سایت های معروف دنیا مانند گوگل، جی میل، گوگل مپس، یوتیوب، فیس بوک، اینستاگرام و پینترست بدون فیلترشکن امکان پذیر نیست.

روز چهارم در سفر 7روزه به چین

امروز را به تماشای جاذبه های مدرن پکن مشغول شوید. به منطقه هنر 798 رفته و از نمایشگاه های آوانگارد این منطقه بازدید داشته باشید. در کافه های پکن با جوانان پرشور چین و البته هنرمندان بین المللی بنشینید و از صحبت با این افراد لذت ببرید. پس از آن می توانید به خیابان نانلوگوکسیانگ (Nanluoguxiang) که خیابان خرید و پر از رستوران و کافه است بروید. آخرین مدهای لباس را در چین در این خیابان خواهید دید.

  • بازدید از استادیوم لانه پرنده

یکی از بناهای معروف با معماری جدید چین در پکن قرار گرفته است که برای النپیک پکن 2008 ساخته شده بود. این استادیوم با استادیوم ها و فضاهای نمایشگاهی اطرافش یکی از مکان های جذاب و دیدنی مدرن برای بازدید است.

  • در نهایت برای سفر به شانگهای از پکن اقدام به خرید بلیط قطار سریع السیر نمایید تا بعد از 5 ساعت به شانگهای برسید.

مراکز اقامتی در پکن

شهر بزرگ پکن پر از هتل های 4 ستاره و 5 ستاره است که برای مسافرانی که به دنبال اقامتی لوکس هستند، بهترین گزینه ها محسوب می شوند. اگر به دنبال مکان اقامتی ارزان تری هستید، پیشنهاد می دهیم به سراغ هتل های 3 ستاره پکن، هتل های 2 ستاره پکن یا هاستل ها بروید. نام بهترین هتل های پکن را در مجله گردشگری خبرنگاران می توانید بیابید.

سفر به پکن

برای رسیدن به این شهر، پیشنهاد می دهیم که بلیط هواپیما رزرو کنید. ایرلاین های بسیاری برای فرودگاه بین المللی پکن پرواز دارند و به راحتی از سایت هایی مانند خبرنگاران می توانید پرواز خود را در تاریخ مورد نظر خریداری کنید.

شانگهای برای 3 روز

اگر به دنبال حال و هوای مدرن در چین هستید، به شانگهای بروید. برنامه سفر 7روزه به چین خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که بتوانید با قطار از پکن به شانگهای بروید؛ هر چند که پرواز داخلی نیز امکان پذیر بوده و یکی از سریع ترین روش های دسترسی است. ساختمان های بلند و برج های پر نور شانگهای در شب هر یک با رنگی متفاوت می درخشند و سفر شما را هیجان انگیزتر می نمایند.

با خود در برنامه سفر 7روزه به چین کتاب راهنما برای جاذبه های گردشگری چین و البته دیکشنری صوتی زبان چینی به همراه داشته باشید.

چه کارهایی را در 3 روز سفر به شانگهای انجام دهید؟

  • پرسه زدن در اطراف محله باند

حتی اگر برای یک روز هم در شانگهای هستید، بایستی ابتدا خود را به محله معروف شانگهای یعنی محله دی باند برسانید. اگر بتوانید صبح زود به این مکان بروید، عالی تر خواهد بود. در کناره غربی رودخانه هوآنگپو (the Huangpu River) قدم بزنید و از ساختمان های مرتفع با نمای رودخانه و خیابان ها بازدید داشته باشید. یکی از جالب ترین موضوعاتی که اینجا با آن روبرو هستید، وجود ساختمان هایی به سبک گوتیک، باروک و رنسانس است که نشان دهنده قدرت های استعماری اروپایی در شانگهای برای دوره های قبلی است. حتی در انتهای شب می توانید قایقی کرایه کرده که شما را به دریا برده و از دور نمای شانگهای را داشته باشید.

  • باغ یویوآن

در محله های قدیم شانگهای به تماشای باغ یویوآن، دریاچه های مصنوعی آن و ساختمان های به سبک چینی نشسته روی این دریاچه ها بروید. یکی از جذاب ترین فضاهای درون این باغ، خانه چای است که می توانید برای صرف قوری چای چینی در آنجا میزی رزرو کنید. این باغ که در دوران مینگ ساخته شده مساحتی به اندازه 5 هکتار را در مرکز شهر شانگهای اشغال کرده و گردشگران را از فضای شهری مدرن، وارد فضایی متفاوت و قدیمی می نماید. فضایی که به دور از سر و صدای ماشین ها و تکنولوژی خواهید بود و حتی می توانید سوار قایق های کوچک شده و در میان حوض های آن حرکت کنید. برای خرید هم بازار یویوآن را به شما پیشنهاد می دهیم.

  • محله مدرن پودونگ و برج تلویزیون شانگهای

برای رفتن به بام شانگهای و تماشای این شهر از نمای بالا، برج تلویزیون مکانی عالیست. هر چند که حداقل 3 ساختمان و برج را می توان برای تماشای شهر از نمای بالا انتخاب نمود که هر یک ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند اما برج تلویزیون شانگهای یا برج مرواید شانگهای نگین این ساختمان هاست. به خیابان لوجیازوی (Lujiazui) بروید و با این فضای شهری شانگهای نیز آشنا شوید.

برای اقامت در شانگهای پیشنهاد می دهیم که به سراغ بهترین هتل های شانگهای بروید.

رفت و آمد در شهر شانگهای

بهترین روش برای رفت و آمد در شهر شانگهای، استفاده از مترو و قطار شهری است. به راحتی نقشه متروی شانگهای را بر روی گوشی همراه خود داشته باشید تا بتوانید مقصد بازدید خود را در برنامه سفر 7روزه به چین به راحتی بیابید.

منبع: treksplorer.com

منبع: الی گشت
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 349

به "یک برنامه عالی برای سفر 7روزه به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک برنامه عالی برای سفر 7روزه به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید