87 درصد افراد بالای 18 سال در آذربایجان غربی واکسینه شدند

به گزارش کتاب ارزان، خبرنگاران/آذربایجان غربی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: 87 درصد افراد بالای 18در استان دوز اول واکسن را دریافت کردند.

87 درصد افراد بالای 18 سال در آذربایجان غربی واکسینه شدند

دکتر محمد امین ولیزاده در گفت و گو با خبرنگاران بابیان اینکه تا تاریخ 24 آبان ماه امسال پوشش واکسیناسیون دوز اول در استان برای افراد بالای 18 سال87.3 درصد و دوز دوم برای این قشر از جامعه 66.6 درصد است، اضافه کرد: در شهرستان ارومیه پوشش حدود 97درصدی تزریق دوز اول را داریم که خوشبختانه در آستانه رسیدن به صد در صد است. کمترین تزریق در شهرستان پیرانشهر با حدود 65 درصد است و خوشبختانه با اطلاع رسانی و افزایش واکسیناسیون پوشش واکسیناسیون در این شهرستان نیز در آستانه رسیدن به 70 درصد است.

دکتر ولیزاده با بیان اینکه شهرستان ارومیه بیشترین آمار تزریق دوز دوم را نیز دارد ابراز امیدواری کرد: با تزریق 200 هزار دوز اول آمار تزریق در کل استان 90 درصد خواهد شد.

وی از تزریق 76 درصدی دوز اول و 42.6 درصد دوز دوم برای سنین 12 تا 17 سال اطلاع داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه رعایت پروتکلهای بهداشتی و محدودیتهای تردد به ویژه در شهر های شمال استان آذربایجان غربی که در مجاورت شهرهای جلفا و مرند هستند کاهش یافته است بر افزایش منع ترددها تاکید نمود.

دکتر ولیزاده با اشاره به افزایش ساعات کاری مراکز 16 ساعته به 24 ساعته و فعال بودن تیم سیار واکسیناسیون گفت: واکسیناسیون خانه به خانه در دستور کار شبکه ها قرار گرفته است و تا آخر ماه جاری تزریق دوز اول به اتمام می رسد.

وی بااشاره به رنگبندی کرونایی شهرهای استان اعلام کرد: حال حاضر 6 شهرستان استان پلدشت، چایپاره و شوط در شمال استان، اشنویه، سردشت و پیرانشهر در جنوب استان شرایط قرمز دارند و دو شهر شاهین دژ در جنوب و چالدران در شمال استان شرایط زرد دارند و 10 شهر دیگر از شرایط نارنجی برخوردارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در مورد اقدامات اجرا شده در مقابله با این بیماری اضافه کرد: هماهنگی های لازم با مسئولین مراکز بهداشت و درمان شهرهای با شرایط قرمز جهت تسریع در امر واکسیناسیون و انجام خانه به خانه آن در روستاها با همکاری بهورزان منطقه انجام و تمهیدات لازم اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1931

به "87 درصد افراد بالای 18 سال در آذربایجان غربی واکسینه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "87 درصد افراد بالای 18 سال در آذربایجان غربی واکسینه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید