ادعای وجود تراشه های جاسوسی در سرورهای اپل جنجالی شد ، تیم کوک از بلومبرگ شکایت می نماید

به گزارش کتاب ارزان، شرکت اپل در بیانیه ای خاطرنشان کرد با توجه به این که بلومبرگ بدون در دست داشتن مدرک معتبر در خصوص عدم امنیت سرورهای اپل ادعاهایی را مطرح نموده است، از این رسانه به علت نشر اکاذیب شکایت می نماید.

ادعای وجود تراشه های جاسوسی در سرورهای اپل جنجالی شد ، تیم کوک از بلومبرگ شکایت می نماید

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از سی ان بی سی، مدتی است که بلومبرگ در برخی گزارش های خود مدعی می گردد، تراشه های جاسوسی چینی وارد سرورهای شرکت اپل گردیده و کلیه اطلاعات این شرکت را رصد می نمایند. این در حالی است که اپل اساسا این مدعا را رد می نماید.

اپل در حال تنظیم شکایت از یک گزارش از برنامه موسوم به BusinessWeek بلومبرگ است که مدعی می گردد در سرورهای اپل تراشه های جاسوسی چینی جاسازی گردیده است.

اپل این گزارش را رد می نماید و می گوید که هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص چنین ماجرایی در دست نیست. اپل در این خصوص بیانیه ای رسمی منتشر نموده است که در بخشی از آن می خوانیم:

در طول سال گذشته، بلومبرگ چندین بار با ادعاهایش، گاهی مبهم و گاهی اوقات دقیق از یک حادثه امنیتی در شرکت اپل، پرده برداشت. اما هر بار ما در این خصوص تحقیقات داخلی انجام دادیم هیچ مدرکی دال بر صحت این نوع ادعاها نیافتیم. ما بارها و بارها پاسخ های واقعی را در مورد این پرونده ارائه داده ایم و تقریبا هر جنبه ای از داستان بلومبرگ مربوط به اپل را رد کردیم.

در این مورد ما می توانیم بسیار روشن بگوییم که اپل هرگز تراشه های مخرب، خرابکارهای سخت افزاری یا آسیب پذیری هایی که به طور هدفمند در هر سرور کاشته گردیده باشد را پیدا ننموده است. اپل هیچ ارتباطی با اف بی آی یا هر آژانس دیگری در مورد چنین حادثه ای نداشت. ما از هیچ تحقیقی توسط اف بی آی مطلع نیستیم.

در بخشی دیگر از این بیانیه ضمن اشاره به مسائل پیشین مشابه می خوانیم: ما عمیقا ناامید هستیم که خبرنگاران بلومبرگ در ارتباط با ما، به این احتمال که ممکن است آنها یا منابع اشتباه و اطلاعات غلط روبه رو باشند فکر نمی نمایند. بهترین حدس ما این است که آنها داستان خود را با حادثه گزارش گردیده در سال 2016 که در آن یک درایو آلوده روی یک سرور Super Micro در یکی از آزمایشگاه های ما کشف شد، گیج می نمایند. این رویداد یک بار رخ داد، تصادفی بود و هیچ حمله ای هم در کار نبود.

اما به نظر می رسد بخش بزرگی از ناراحتی شرکت اپل در مورد فضای بی اعتمادی است که در سایه این اتهامات به وجود می آید، چرا که در بخش دیگری از این بیانیه می خوانیم: در حالی که هیچ نوع شواهدی وجود نداشت که اطلاعات مشتریان درگیر بود، ما این اتهامات را جدی گرفته ایم و ما می خواهیم کاربران بدانند که ما همه نوع روشی را برای حفظ اطلاعات شخصی که به ما می دهند، انجام می دهیم. ما می خواهیم آنها بدانند که گزارش های بلومبرگ اشتباه و تهمت هستند.

اپل همواره به شفافیت در مورد شیوه های اداره و محافظت از داده ها اعتقاد دارد. اگر چنین رویدادی وجود داشته باشد(به گفته بلومبرگ) ما برای حل آن با قانون همکاری خواهیم کرد. مهندسان اپل به طور منظم و دقیق بازرسی های امنیتی را انجام می دهند تا اطمینان حاصل گردد که سیستم های ما امن هستند. ما می دانیم که امنیت یک مسابقه بی خاتمه است و به همین دلیل است که ما به طور مداوم سیستم های خود را در برابر هکرها و مجرمان اینترنتی پیچیده ای که می خواهند اطلاعات ما را سرقت نمایند، تقویت کنیم.

*رویا پاک سرشت

منبع: انتخاب
انتشار: 16 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 61

به "ادعای وجود تراشه های جاسوسی در سرورهای اپل جنجالی شد ، تیم کوک از بلومبرگ شکایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای وجود تراشه های جاسوسی در سرورهای اپل جنجالی شد ، تیم کوک از بلومبرگ شکایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید