آب تنی روبه روی آرامستان رشت

به گزارش کتاب ارزان، مهسا طالبی - رشت-خبرنگار: ابتدای فعالیت شورای اسلامی شهر رشت در دوره چهارم بود که احداث مجموعه پارک آبی(گیل لند) با سرمایه گذاری بخش خصوصی تصویب شد؛ پروژه ای که مطالعات آن سال 95 صورت گرفته بود.

آب تنی روبه روی آرامستان رشت

بر این اساس مقرر شد با در نظر دریافت جای مناسب، بخش خصوصی برای اجرای این پروژه مشارکت کند. رشت یکی از شهرهای گردشگری ایران است، اما به دلیل نداشتن مکان های تفریحی مناسب، مقصد گردشگری نیست. به همین علت تصمیمات مدیریت شهری برای اجرای چنین پروژه هایی بسیار موثر خواهد بود. بعد از شوراهای سوم و چهارم، اینک در شورای پنجم یک سرمایه گذار برای اجرای این پروژه تمایل نشان داده است.

غیبت های مکرر اعضای شورا در مدت اخیر به وضعیت سرمایه گذاری در این شهر صدمه زده است، به گونه ای که رئیس شورای اسلامی شهر اخیرا اعلام نموده بود که متاسفانه پروژه پارک آبی در شهر رشت به دلیل تشکیل نشدن جلسه شورا روی زمین مانده است، آن هم در شرایطی که سرمایه گذار حدود 1500 میلیارد تومان برای سرمایه گذاری به این شهر آورده است.

این در حالی است که شهردار رشت در دیدار با سرمایه گذار پروژه از وی خواست تا با جدیت پیگیر اجرای آن باشد و گفت: شهرداری رشت از هیچ یاریی برای اجرای این پروژه دریغ نخواهد کرد. ناصر حاج محمدی خواهان سرعت عمل و دقت نظر در روند اجرای پروژه شد و بیان نمود: اجرای مجموعه پارک آبی می تواند در جهت رونق گردشگری و بهبود اقتصاد شهر مفید و موثر باشد.

  • اجرای پروژه مقابل آرامستان

اما پروژه مجموعه پارک آبی چیست و با چه میزان سرمایه گذاری در رشت انجام می گردد؟ در این زمینه رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت با بیان این که پس از روی کار آمدن شهردار جدید بسیاری از پروژه ها مانند فیبر نوری مسائلشان حل شد، اظهار کرد: یکی از دیگر پروژه ها مجموعه پارک آبی بود که با پیگیری شهردار، حضور سرمایه گذار جدی تر شد. برای این پروژه 1200 میلیارد تومان سرمایه گذاری در رشت انجام می گردد. سرمایه گذار از سوی شهردار شناسایی شده و این مجموعه در 2 بخش آقایان و خانم ها ساخته می گردد. مریم گل احضار ادامه داد: برای ساخت مجموعه پارک آبی، سرمایه گذار به زمین 10 هکتاری احتیاج دارد که این زمین اکنون مقابل آرامستان رشت واقع است. مالکیت آن با شهرداری بوده و فقط احتیاجمند یک تغییر کاربری جزئی است. قطعا با افتتاح آن درآمد پایدار برای شهر ایجاد خواهد شد.

  • نامناسب بودن مکان اجرای پروژه

در حال حاضر مکان اجرای پروژه مورد بحث و انتقاد شورا قرار گرفته است. ایجاد یک مکان تفریحی بزرگ مقابل آرامستان شاید هم برای شهروندانی که به آنجا مراجعه می نمایند، هم خانواده هایی که برای خواندن فاتحه به آرامستان می روند، چندان جالب نباشد. در این زمینه عضو شورای اسلامی شهر رشت به بازنگری مجدد مکان اجرای پروژه تاکید نمود.

فاطمه شیرزاد با اشاره به تصویب این پروژه در ابتدای فعالیت شورای چهارم گفت: پروژه پارک آبی موجب شور و نشاط در جامعه و جذب گردشگر می گردد. ما موافق حضور و جذب سرمایه گذار در پروژه های عمرانی شهر هستیم، اما به دلیل وجود فضایی توام با غم و اندوه در آرامستان و از دست رفتن عزیزانی که خانواده ها داغدارشان هستند و برای خواندن فاتحه به این مکان می آیند، ساخت پروژه پارک آبی مقابل آرامستان می تواند موجب بروز مسائل فراوانی گردد.

وی با اشاره به این که گاه تصمیمات اشتباه بازخوردهای منفی اجتماعی به همراه دارد، اضافه نمود: قطعا بعد مدتی ساخت پروژه در این مکان موجب بروز ناهنجاری و گلایه شهروندان خواهد شد. بدون شک خانواده ای که به واسطه فوت یکی از عزیزانش در آرامستان حضور پیدا می نماید، تحمل شنیدن صدای خنده و موزیک و... را ندارد.

  • ضرورت استفاده از نظر کارشناسان خبره

عضو شورای اسلامی شهر رشت در مورد این که آیا مکان دیگری برای این پروژه وجود دارد یا خیر، بیان نمود: قبلا مکان دیگری برای اجرای پروژه پارک آبی رشت در نظر گرفته شده بود. بر اساس مصوبه شورای چهارم قرار بود پروژه پارک آبی در زمینی که پشت بیمارستان آریا واقع است، احداث گردد. در حال حاضر علت تغییر مکان این پروژه تعیین نیست.

شیرزاد ادامه داد: هنگام اجرای پروژه تصفیه خانه سراوان درباره مکان اجرا بارها تذکر داده شد، اما متاسفانه به علت بی توجهی، شاهد رانش زباله، دفن تجهیزات و تخریب بودیم که موجب تحمیل هزینه های هنگفت به بیت المال شد. وی با تاکید مجدد بر تغییر مکان اجرای پروژه پارک آبی گفت: امیدوارم در چنین پروژه هایی که می توانند به درآمدی پایدار برای رشت تبدیل شوند، تمامی امور با نظر کارشناسان خبره و توجه به تمامی جوانب اجرا گردد تا در آینده شاهد بروز مسائل نباشیم.

  • چالش های متعدد در شورای شهر؛ عامل تعویق در اجرا

بی ثباتی جلسات شورا به اجرای زمانی پروژه پارک آبی صدمه می زند. این که آغاز چنین پروژه بزرگی تحت الشعاع مسائل حاشیه ای شورا قرار گرفته است، جالب نیست، زیرا بخش خصوصی در صورت وجود امنیت اقدام به سرمایه گذاری می نماید و وجود اختلاف و چالش های متعدد در شورای شهر، آغاز آن را به تعویق می اندازد. اگر به موقع تعیین نگردد که پروژه در چه مکانی باید اجرا گردد، باعث چالش جدی برای سرمایه گذار خواهد بود. ضروری است با جمع بندی نهایی و آنالیز همه جوانب به اجرای هر چه سریع تر این پروژه یاری گردد. در غیر این صورت شاهد گریز سرمایه گذاران از این شهر خواهیم بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 317

به "آب تنی روبه روی آرامستان رشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب تنی روبه روی آرامستان رشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید