آخرین قیمت دلار پیش از امروز 30 اردیبهشت ، پیش بینی ها از بازار دلار چیست؟

به گزارش کتاب ارزان، به گزارش خبرنگاران، در پنجمین روز هفته، دلار و سکه حمایت های حساسی را از دست دادند. روز چهارشنبه، دلار نه تنها نتوانست مرز 23 هزار تومانی را حفظ کند که خط حمایت 22 هزار و 800 تومانی را نیز از دست داد. ساعت 4 بعدازظهر اسکناس آمریکایی در بازار با قیمت 22 هزار و 650 تومان مورد معامله نهاده شد که کاهشی 500 تومانی نسبت به روز سه شنبه داشت.

آخرین قیمت دلار پیش از امروز 30 اردیبهشت ، پیش بینی ها از بازار دلار چیست؟

دنیای اقتصاد نوشت:

سیگنال روسی به بازار دلار

به گفته فعالان، افت سنگین و معنادار دلار تحت تاثیر اظهارات نماینده روسیه در وین بود. یکی از سایت های خبری، غروب سه شنبه از قول میخائیل اولیانوف عنوان نمود که مذاکرات وین پیشرفت عمده ای داشته و احتمالا تا روز چهارشنبه خبر مهمی منتشر خواهد شد. بازار با سرعت زیادی به این خبر واکنش نشان داد و معامله گران در موقعیت فروش قرار گرفتند.

این اتفاق در حالی رخ داد که نماینده روسی خبر یاد شده را تایید نکرد و در توییتی نوشت، من نگفتم در مذاکرات وین درخصوص برجام گشایش حاصل شده است. گفتم که از نظر من پیشرفت های مهمی به دست آمده است. این حقیقت دارد؛ اما مسائل حل نشده همچنان باقی هستند و مذاکره نمایندگان به زمان و کوشش بیشتری احتیاج دارند تا به توافقی درخصوص احیای برجام برسند.

به نظر می رسد بازار از این جهت صحبت های مقام های روسی را جدی گرفت که ممکن است طی روزهای آینده نتایج مذاکرات وین منتشر گردد. معامله گران ترجیح دادند تا انتشار اخبار نهایی به طور موقت از بازار کناره گیری نمایند. در این میان، اظهارات عراقچی نیز در بالا رفتن احتیاط معامله گران اثر داشت. عباس عراقچی عنوان نمود، در موقعیتی هستیم که می توانیم یک جمع بندی کلی داشته باشیم.

چند موضوع کلیدی هست که باید حل گردد، روی بقیه موارد توافق وجود دارد، روی متن ها نگارش خوبی انجام شده است. در این میان عده ای از فعالان نیز باور داشتند ملاقات بین یک مقام ایرانی و آمریکایی در افت قیمت دلار اثر داشت. سناتور دموکرات کریس مورفی در بیانیه ای عنوان نمود که با مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ملاقات نموده است. بر اساس این بیانیه آقای کریس گفته است که در ملاقات با نماینده دائم ایران در خصوص توافق هسته ای برجام، جنگ در یمن و آزادی زندانیان آمریکایی در بند در ایران گفت وگو نموده است.

همچنین سایت اقتصادنیوز نوشت: بازار در هفته های اخیر در شرایط اضطرابی حرکت نموده است و اخبار مختلف، آرامش را از معاملات سلب نموده اند. تحلیل گران فنی محدوده 23 هزار را برای قیمت دلار محدوده مشخص جهت می دانند. اگر دلار بتواند از بعضی سطوح این کانال رد گردد از دید معامله گران وارد فاز صعودی شده است در قیمت این صورت قیمت دلار استعداد افت تا کانال 21 هزار تومان را دارد. البته فرایند بازار متشکل نشان می دهد حداقل تا روز یک شنبه امکان افت قیمت دلار زیر 22 هزار و 800 تومان وجود ندارد.

آخرین اخبار مرتبط با بازار دلار را در صفحه طلا و ارز خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1698

به "آخرین قیمت دلار پیش از امروز 30 اردیبهشت ، پیش بینی ها از بازار دلار چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین قیمت دلار پیش از امروز 30 اردیبهشت ، پیش بینی ها از بازار دلار چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید