آشنایی با فرودگاه بین المللی دوبلین ایرلند

به گزارش کتاب ارزان، فرودگاه دوبلین ایرلند | Dublin Airport

ایرلند جزیره ای در غرب انگلستان می باشد که به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می گردد. بزرگترین شهر و پایتخت این کشور شهر دوبلین است. کشور ایرلند در گذشته زیر نظر بریتانیای کبیر فعالیت نموده اما پس از درگیری های بسیار بین آن ها اکنون به صورت کشوری مستقل می باشد. فرودگاه دوبلین ایرلند نیز بزرگترین فرودگاه بین المللی این کشور بوده که در ادامه معرفی فرودگاه های دنیا قصد داریم آن را معرفی نماییم پس با خبرنگاران همراه شوید.

آشنایی با فرودگاه بین المللی دوبلین ایرلند

فرودگاه بین المللی دوبلین ایرلند

فرودگاه دوبلین ایرلند با کد یاتا DUB و کد ایکائو EIDW یک فرودگاه بین المللی در شهر دوبلین پایتخت کشور ایرلند می باشد که کلیه خدمات و امکانات هوانوردی را ارائه می نماید. این فرودگاه بین المللی توسط DAA یا همان سازمان فرودگاه دوبلین اداره می گردد. فرودگاه دوبلین ایرلند در فاصله 10 کسلومتری در شمال این شهر در منطقه کالینستون (Collinstown) و فینگال (Fingal) واقع شده است. در سال 2018 بیش از 31.5 میلیون مسافر به وسیله این فرودگاه بین المللی پذیرش و یا اعزام شده است. این در حالی است که این سال به عنوان یک رکورد از شلوغ ترین سال فرودگاه دوبلین ایرلند شناخته می گردد. فرودگاه بین المللی دوبلین سیزدهمین فرودگاه بین المللی پرترافیک در اروپا بوده و رتبه نخست را از همین نظر در سراسر کشور ایرلند دارد. در جزیره ایرلند پس از فرودگاه دوبلین ایرلند می توان فرودگاه بین المللی بلفست (Belfast) را به عنوان شلوغ ترین در سراسر این جزیره در نظر گرفت. فرودگاه بین المللی دوبلین دارای شبکه ای از پروازهای کوتاه و متوسط و همچنین شبکه پروازی راستاهای طولانی تر مانند آمریکای شمالی، خاورمیانه و آسیای شرقی می باشد. از جمله خطوط هوایی فعال در این فرودگاه ایر لینگوس (Aer Lingus) بوده که حامل پرچم ایرلند می باشد، خطوط هوایی منطقه ای Stobart Air، شرکت های هواپیمایی کم هزینه Ryanair و ASL Airlines ایرلند و همچنین دو شرکت هواپیمایی دیگر به نام CityJet و Norwegian Air در این فرودگاه فعال می باشند.

خدمات و امکانات فرودگاه دوبلین ایرلند

اینترنت وای فای: اینترنت وای فای نامحدود در فرودگاه دوبلین ایرلند قابل دسترس می باشد. برای اتصال به شبکه اینترنتی فرودگاه ضروری است به Dublin Airport Free WiFi و یا شبکه eircom متصل شوید. برای استفاده از اینترنت احتیاج به ثبت نام و رجیستر نمی باشد. علاوه بر این کیوسک های اینترنتی به نام سرفباکس (Surfbox) نیز در نقاط مختلف فرودگاه بین المللی دوبلین وجود داشته که خدمات اینترنت و همچنین امکانات چاپ را در اختیار مسافران قرار می دهند. این کیوسک ها در سالن پروازهای ورودی و خروجی، بین گیت های 101 تا 121، گیت های 201 تا 220 و گیت های 301 تا 313 وجود دارند. علاوه بر این در قسمت پروازهای ورودی، در محدوده گیت های 400 تا 425 و پس از کنترل های گمرکی ایالات متحده وجود دارند.

کانتر اطلاعات: یک کانتر اطلاعات در ترمینال 1 پروازهای ورودی فرودگاه بین المللی دوبلین وجود دارد. علاوه بر این شما می توانید راهنمایان مسافران را در سراسر فرودگاه دوبلین ایرلند مشاهده نمایید.

فروشگاه های فری شاپ و خرید: فروشگاه The Loop Duty Free در هر دو ترمینال قرار داشته و از ساعت 4 صبح تا 10 شب خدمات و امکانات خرید را فراهم می نماید. برای اینکه بتوانید زمان خود را بگذرانید فروشگاه های مختلف دیگری نیز وجود دارند. یک سوپرمارکت به نام اسپار نیز وجود داشته که در روزهای آدینه و دوشنبه به صورت 24 ساعته و در روزهای دیگر از ساعت 5 صبح تا 11 شب باز می باشد. این سوپرمارکت در ترمینال 2 پروازهای ورودی واقع شده است.

رستوران ها و کافه ها: گزینه ها، امکانات و خدمات غذایی بسیاری در سراسر فرودگاه وجود داشته که هر کدام منوهای مختلفی ارائه می نمایند. اکثر آن ها از ساعت 4 صبح باز می شوند. در ترمینال یک فرودگاه بین المللی دوبلین می توانید گزینه های 24 ساعته را ببینید. کافه AMT در قسمت پروازهای ورودی، مک دونالد در نیم طبقه رستوران ها و رایت خوت (Wrights of Howth) از جمله این رستوران ها می باشد. علاوه بر این ها در فرودگاه دوبلین ایرلند شما می توانید غذاهای تازه و خانگی را نیز در سوپرمارکت اسپار می توانید دریافت نمایید.

صرافی و خدمات پولی: دستگاه های ATM و دریافت پول نقد در سراسر فرودگاه بین المللی دوبلین چه در قسمت عمومی و چه در قسمت مسافران قرار داشته اما ممکن است هزینه کارمزد از آن کسر گردد بنابراین به این موضوع دقت نمایید. برای تعویض ارز خود می توانید از امکانات و خدمات صرافی بین المللی ICE استفاده نمایید. این صرافی ها در سراسر فرودگاه وجود دارند. در ترمینال یک، در بخش سالن پروازهای ورودی، در قسمت سالن بار، در بخش سالن پروازهای خروجی، در ترمینال دو، خدمات و امکانات صرافی ها در سالن بار، محل دریافت کارت پرواز و در سالن پرواز وجود دارند.

امکانات و خدمات بچه ها: امکانات و خدمات تعویض پوشک بچه ها و نوزادان در فرودگاه دوبلین ایرلند در هر دو ترمینال یک و دو وجود دارند. علاوه بر این جایگاه های بلند و کالسکه نیز برای بچه ها وجود داشته که می توانید آن ها را از کیوسک های داخل فرودگاه اجراه نمایید.

روش های حم و نقل در فرودگاه بین المللی دوبلین ایرلند

اتوبوس: چندین شرکت اتوبوسرانی به صورت روزانه خدمات و امکانات حمل و نقل را به فرودگاه دوبلین ایرلند ارائه می نماید. این اتوبوس ها به ایستگاه های قطار، مناطقی درون شهر ایرلند و همچنین اطراف آن و علاوه بر این ها به مناطقی در ایرلند شمالی نیز خدمات حمل و نقل را ارائه می نمایند. برای اینکه از ساعت حرکت و راستا اتوبوس ها آگاه شوید می توانید به سایت فرودگاه بین المللی دوبلین مراجعه نمایید.

تاکسی: تاکسی روشی امن و مطمئن برای سفر به یا از فرودگاه بین المللی دوبلین می باشد. این تاکسی ها می توانند تا مقاصدی به فاصله 30 کیلومتر خدمات ارائه نموده و با داشتن امکانات تاکسی متر، میزان هزینه شما را به طور دقیق ارائه نموده و رسید آن را نیز صادر می نمایند.

اجاره اتومبیل: آزانس اجاره اتومبیل Sixt در سالن پروازهای ورودی ترمینال یک فرودگاه دوبلین ایرلند واقع شده و یک میز برای ارائه خدمات و امکانات اجاره اتومبیل در آنجا دارد. علاوه بر این در پارکینگ های ترمینال یک و دو فرودگاه بین المللی دوبلین می توانید چند شرکت اجاره اتومبیل شامل آویس (Avis)، باجت (Budget)، دالی کار رنتال (Dooley Car Rentals)، اینترپرایز (Enterprise) و یوروپکار (Europcar) را مشاهده نمایید.

منبع: www.sleepinginairports.net

منبع: الی گشت
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 252

به "آشنایی با فرودگاه بین المللی دوبلین ایرلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرودگاه بین المللی دوبلین ایرلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید