آمریکایی ها چه بلایی سر جسد ابوبکر البغدادی آورد؟

به گزارش کتاب ارزان، رسانه های آمریکایی: جسد ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش به دریا انداخته شد

آمریکایی ها چه بلایی سر جسد ابوبکر البغدادی آورد؟

رسانه های آمریکایی خبر دادند که جسد ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریتسی #داعش به دریا انداخته شد.

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی جسد سرکرده داعش که روز شنبه کشته شده به دریا انداخته شد.

رسانه های آمریکایی: جسد ابوبکر البغدادی به دریا انداخته شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه های آمریکایی خبر دادند که جسد ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریتسی داعش به دریا انداخته شد.

دولت آمریکا در حالی روز گذشته مدعی کشته شدن البغدادی شد که از سال 2014 گزارش های متعددی در مورد مرگ بغدادی منتشر شده است. پیش از این وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که بغدادی در سال 2017 و در نتیجه حمله هوایی نیروهای روس در شهر رقه کشته شده است اما با انتشار صدای او در دسپتامبر سال 2017 شک و تردیدهای جدیدی درباره مرگ یا زنده بودن رهبر داعش به وجود آمد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم عصر روز یکشنبه در یک نشست خبری در کاخ سفید از کشته شدن البغدادی خبر داد.(جزئیات بیشتر)

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز گفت هرگاه خبر آمریکایی ها در مورد کشتن ابوبکر البغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش تائید شود، آن وقت می توان در مورد نیرد ترامپ با تروریسم سخن گفت.

در حال تکمیل...

مشاور امنیت ملی کاخ سفید: جسد البغدادی به دریا انداخته می شود

رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت انتظار دارد ارتش آمریکا جسد ابوبکر البغدادی سرکرده داعش را به دریا بیندازد؛ درست مشابه سرنوشتی که برای جسد اسامه بن لادن در سال 2011 رقم زده شد.

اوبرایان در گفت و گو با برنامه میت دِ پرس شبکه خبری آمریکایی ان بی سی، گفت انتظار دارد آمریکا از همان الگوی برخورد با جسد اسامه بن لادن سرکرده پیشین القاعده استفاده کند.

شبکه خبری سی ان ان نیز به نقل از یک منبع آگاه از اتفاقات مربوط به عملیات نظامی آمریکا در حمله به مخفیگاه البغدادی گفت جسد این سرکرده گروه تروریستی داعش ممکن است به دریا انداخته شود.

بن لادن رهبر سابق القاعده در سال 2011 در حمله نیروهای دریایی آمریکا به مخفیگاه او در شهر ابیت آباد پاکستان کشته و طبق اعلام آمریکا، جسد او به دریا انداخته شد.

اوبرایان در پاسخ به این پرسش که آیا از همان سرنوشت مربوط به جسد بن لادن در مورد جسد البغدادی استفاده خواهد شد، گفت: انتظار دارم همین اتفاق رخ دهد.

شبکه خبری انگلیسی زبان الجزیره قطر نیز در گزارشی به نقل از اوبرایان نوشت: جسد البغدادی مانند بن لادن به دریا افکنده خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز گذشته کشته شدن سرکرده داعش را در یک عملیات نظامی در استان ادلب سوریه تایید کرد.

ترامپ هشدار داده که گزینه های جانشینی البغدادی اکنون تحت نظر آمریکا هستند.

ترامپ که با روند تحقیقات استیضاح دست و پنجه نرم می کنند و محبوبیت او به کمترین حد در دوران ریاست جمهوری اش رسیده است طی سخنانی در اتاق دیپلماتیک کاخ سفید تلاش کرد مرگ البغدادی را دستاورد بزرگ خود در سیاست خارجی توصیف کند.

کیمبرلی هالکت خبرنگار الجزیره در این زمینه گفت، تردیدی نیست که ترامپ از خبر کشته شدن البغدادی در کمپین های انتخاباتی اش برای راهیابی دوباره به کاخ سفید در انتخابات سال 2020 بهره برداری خواهد کرد. وی مدعی شده که مرگ البغدادی اتفاق مهم تری در مقایسه با کشته شدن بن لادن بوده است.

آمریکایی ها بعد از کشته شدن بن لادن سرکرده سابق القاعده مدعی شدند که جسد او را در دریا انداخته اند.اما روزنامه آمریکایی دیلی تلگراف مدعی شد که جسد او به دریا انداخته نشده بلکه سوزانده شده است.

آمریکا ظاهرا به منظور جلوگیری از تبدیل شدن محل دفن بن لادن به یک زیارتگاه برای طرفداران او، جسد بن لادن را به دریا انداخت و به نظر می رسد سرنوشت مشابهی را برای جسد البغدادی طراحی کرده باشد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 524

به "آمریکایی ها چه بلایی سر جسد ابوبکر البغدادی آورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکایی ها چه بلایی سر جسد ابوبکر البغدادی آورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید