آمریکا به هیچ توافقی با چین برای اقدام علیه کره شمالی دست نیافته است

به گزارش کتاب ارزان، نماینده آمریکا در سازمان ملل تاکید نمود: واشنگتن برای اعمال تدابیر جدید علیه کره شمالی به وسیله شورای امنیت سازمان ملل به هیچ توافقی با چین دست پیدا نکرده است.

آمریکا به هیچ توافقی با چین برای اقدام علیه کره شمالی دست نیافته است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل روز شنبه توضیح داد: آمریکا بر سر اتخاذ تدابیر جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی، به توافقی با چین نزدیک نشده است.

کره شمالی اخیرا اعلام نموده است که چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده و این مساله با مخالفت کشورهای مختلف روبرو شده است.

شورای امنیت سازمان ملل پس از انجام این آزمایش هسته ای بیان کرد که به سرعت کار بر روی اتخاذ تدابیر جدید علیه کره شمالی را شروع می نماید. تهدیدی که به اعتقاد دیپلمات ها به معنای اعمال تحریم های بیشتر خواهد بود.

دیپلمات ها بیان کردند که از آن موقع تا به امروز، آمریکا و چین مذاکراتی را بر سر پیش نویس قطعنامه جدیدی علیه کره شمالی با مشورت انگلیس، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی و روسیه شروع نموده اند.

سامانتا پاور در پاسخ به این سئوال که آیا آمریکا و چین به دستیابی به توافق نزدیک شده اند، گفت: نه.

بعضی دیپلمات های سازمان ملل تاکید کردند که روسیه و نه چین احتمالا مانع بزرگتری برای گسترش تحریم ها علیه کره شمالی خواهد بود. مسکو خود با تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا روبرو است. کشورهای غربی به بهانه اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود و حمایت مسکو از شبه نظامیان شرق اوکراین، تحریم های زیادی را علیه روسیه اعمال نموده اند.

یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده در این باره گفت: رایزنی ها با اعضای شورای امنیت و طرف های مربوط بر سر یک بسته جامع و سختگیرانه و معتبر تحریم های جدید علیه کره شمالی به خاطر این اقدام تحریک آمیز ادامه خواهد یافت. ما تا آنجا که ممکن باشد سریع حرکت خواهیم کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 675

به "آمریکا به هیچ توافقی با چین برای اقدام علیه کره شمالی دست نیافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به هیچ توافقی با چین برای اقدام علیه کره شمالی دست نیافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید