احزاب بازوی اجرایی نظام و پل بین مردم و مسئولین هستند

به گزارش کتاب ارزان، بازرس خانه احزاب استان قم با بیان اینکه احزاب بازوی اجرایی نظام و پل بین مردم و مسئولین هستند، گفت: فعالیت احزاب در بالارفتن مشارکت مردمی بسیار تاثیرگذار است و باعث شور افزایی در انتخابات می گردد.

احزاب بازوی اجرایی نظام و پل بین مردم و مسئولین هستند

علی چهرقانی در گفت وگو با خبرنگاران در مورد وضعیت احزاب در استان قم اعلام کرد: 48حزب در استان قم مجوز فعالیت رسمی از استانداری و فرمانداری قم دارند که از این تعداد 26حزب اصلاح طلب، اعتدال گرا و مستقل هستند و 22حزب نیز گرایش اصول گرایی دارند.

وی اضافه کرد: در کشور بهای زیادی به احزاب داده نشده است تا بتوانند ظرفیت خود را نشان دهند و اغلب به صورت مقطعی علی الخصوص در انتخابات فعالیت احزاب دیده می گردد، در صورتی که فعالیت احزاب، محدود به زمان انتخابات نیست و در موضوعات مختلف سیاسی، فرهنگی، مالی و اجتماعی می توانند در سطح جامعه تاثیرگذار باشند.

دبیر حزب اسلامی کار استان قم توضیح داد: اگر در چارچوب قانون اساسی به احزاب آزادی داده گردد، احزاب نقش اساسی در جامعه ایفا می نمایند و در مطلع سازی مردمی تاثیر بسیاری خواهند داشت؛ بها دادن به احزاب موجب پیشبرد اهداف کشور در موضوعات و مباحث مختلف خواهد شد که این به سود کشور است.

وی در مورد مطلعی مردم در مورد احزاب و فعالیت آن ها، گفت: در کشور کار هیئتی نهادینه شده است ولی کار حزبی هنوز در بین مردم شناخته شده نیست و جا نیفتاده است؛ البته نسبت به گذشته، وضعیت احزاب و نگاه به کار حزبی، بسیار بهبود یافته است، ولی همچنان باید در مطلعی بخشی مردم نسبت به احزاب و اقداماتشان کوشش صورت گیرد.

تخلفی از احزاب قم گزارش نشده است

بازرس خانه احزاب قم در مورد میزان تخلف احزاب در قم، اظهار کرد: احزاب کوشش می نمایند تخلف ننمایند، زیرا در یک ساز و کار معین فعالیت می نمایند و از فیلترهای مختلفی نیز عبور می نمایند، به همین دلیل میزان تخلف احزاب بسیار پایین است و در مدت 2سال اخیر، تخلفی از احزاب قم مشاهده یا گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه احزاب بازوی اجرایی نظام و پل بین مردم و مسئولین هستند، ادامه داد: افراد متخصص و متعهد در احزاب فعالیت می نمایند و احزاب در مورد عملکرد خود باید جوابگو باشد، این مزیت کار حزبی است که سبب می گردد اقدامات در احزاب کارشناسی شده باشد.

چهرقانی اعلام نمود: امکانات و اختیارات بین احزاب در قم، به صورت برابر نیست، گروه هایی هستند که خود را صاحب اختیار می دانند و از فرصت های خود استفاده می نمایند ولی بعضی گروه ها و حزب ها طبق سابقه ای که در گذشته وجود داشته، باید محتاطانه عمل نمایند تا با مشکل روبرو نشوند.

وی در مورد تاثیر احزاب بر بالارفتن مشارکت مردمی و شورافزایی در انتخابات، اعلام کرد: برنامه های احزاب در بالارفتن مشارکت مردمی بسیار تاثیرگذار است و باعث شور افزایی در سطح جامعه می گردد؛ اگر فعالیت احزاب محدود نگردد و طبق قانون به آن ها آزادی عمل داده گردد تا برنامه های خود را اجرایی نمایند، انتخابات پر شور برگزار خواهد شد و شاهد مشارکت حداکثری خواهیم بود.

رییس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان قم در مورد اقدامات احزاب برای انتخابت پیش رو، توضیح داد: برنامه ریزی احزاب برای انجام اقدامات در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفندماه امسال برگزار می گردد، شروع شده است ولی برنامه های رسمی تاکنون اجرایی نشده است؛ بزودی فعالیت ها و اقدامات احزاب شروع می گردد و احزاب در امسال دلگرمی بهتری برای فعالیت نیز دارند.

وی گفت: هیئت های نظارت و اجرایی انتخابات، نباید سخت گیری داشته باشند و طبق چارچوب قانون و با عدالت رفتار نمایند تا مشارکت مردمی نیز افزایش یابد و شاهد یک انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 514

به "احزاب بازوی اجرایی نظام و پل بین مردم و مسئولین هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احزاب بازوی اجرایی نظام و پل بین مردم و مسئولین هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید