از ماجرای مدرسه ای بدون میز و نیمکت تا جولان سگ های ولگرد در یک دانشگاه

به گزارش کتاب ارزان، در نسخه این هفته به موضوع جولان سگ های ولگرد در یک دانشگاه و مدرسه ای بدون میز و نیمکت در یک از استان ها پرداختیم.

از ماجرای مدرسه ای بدون میز و نیمکت تا جولان سگ های ولگرد در یک دانشگاه

به گزارش خبرنگار در نسخه این هفته به موضوعاتی در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاهی پرداخته ایم.

مدتی است فیلمی در فضای مجازی سر و زیادی به پا کرده مبنی بر اینکه در یکی از کلاس های استان خوزستان میز و صندلی برای دانش آموزان وجود ندارد و آن ها روزی زمین درس می خوانند.

ما هم این موضوع را از سخنگوی آموزش و پرورش استان خوزستان پیگیری کردیم.

نوری زاده گفت: این آموزشگاه در دو نوبت اول متوسطه و دوم متوسطه با دو مدیریت مجزا اداره می شود که در یکی از نوبت ها برنامه ای وجود داشت که در آن میز و صندلی را برداشته و فراموش کرده بودند که دوباره آنها را به کلاس برگردانند.

او گفت: در این فیلم طوری جلوه داده شده است که این مدرسه هیچ میز و صندلی ندارد اما شایعه ای بیش نبود و این وظیفه مسئولان و خدمه بود که میز و صندلی ها را به جای خود برگردانند تا چنین شبهه ای ایجاد نشود.

پاسخ به سوالات دانش آموزی شما

اوایل دهه نود بود که طرح رتبه بندی فرهنگیان مطرح و درنهایت این طرح در سال 92 توسط علی اصغر فانی وزیر سابق آموزش و پرورش این طرح در مرحله اولیه تصویب شد، موضوعی که آموزش و پرورشی ها معتقد بودند باید فاز تکمیلی آن در سال های آینده اجرا شود.

بر همین اساس پس از اما و اگرهای بسیار طرح رتبه بندی امسال در هیأت وزیران تصویب و هفته گذشته به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد.

آنچه در طرح رتبه بندی فرهنگیان با شبهات بسیاری همراه است، موضوع افزایش حقوق بوده که به دنبال رتبه بندی فرهنگیان اعمال شد، چرا که برخی فرهنگیان معتقد هستند افزایش حقوق حدود 400 هزار تومان ذیبنده جامعه فرهنگی نیست.

به دنبال این موضوع اصل ماجرا را از محسن حاجی میزرایی وزیر آموزش و پرورش جویا شدیم.

پاسخ به سوالات پزشکی شما

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس طرح رتبه بندی، معلمان پس از قرار دریافت در رتبه های مختلف متناسب با آن، افزایش حقوق را در میزان دریافتی خود مشاهده خواهند کرد که متوسط آن 420 هزار تومان است.

حاجی میزرایی بیان کرد: میزان گفته شده میانگین بوده است و برخی بیشتر از مبلغ تعیین شده و برخی کمتر از این میانگین دریافتی خواهند داشت.

پاسخ به سوالات دانشجویی شما

اخیرا وقتی دانشجویان از درب ورودی دانشگاه علوم پزشکی کرمان وارد می شوند از همان ابتدا با سگ های ولگردی رو به رو می شوند که برای خود برو بیایی دارند و ترس و وحشت برای دانشجویان ایجاد می کنند، ما هم این ماجرا را از معاون دانشجویی دانشگاه پیگیر شدیم.

بارونی معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: علی رغم اینکه تنها 5 درصد از محوطه دانشگاه حصار ندارد، سگ های ولگرد وارد دانشگاه می شوند و به زودی قسمت باقی مانده حصار کشی خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 688

به "از ماجرای مدرسه ای بدون میز و نیمکت تا جولان سگ های ولگرد در یک دانشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ماجرای مدرسه ای بدون میز و نیمکت تا جولان سگ های ولگرد در یک دانشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید