استفاده از رادار و هوش مصنوعی برای کنترل قند بیماران دیابتی

به گزارش کتاب ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، این فرایند کاری دردناک و آزاردهنده است، اما گروهی از محققان دانشگاه واترلو در کانادا قصد دارند با استفاده از رادار و هوش مصنوعی مبتلایان به دیابت را از تحمل این درد روزانه رهایی بخشند.

استفاده از رادار و هوش مصنوعی برای کنترل قند بیماران دیابتی

اولین بار گوگل و یک شرکت آلمانی به نام اینفینئون به فکر اجرای این طرح افتاده و دستگاه رادار کوچکی به نام سولی ابداع کردند تا کنترل بعضی فرایندها به طور بی سیم ممکن گردد. آنها سپس گروه هایی را از سراسر دنیا دعوت کردند تا کاربردهای متنوعی را برای این رادار در نظر بگیرند.

یکی از این گروه ها از دانشگاه واترلو سیستمی را برای رادار مذکور طراحی کرد که محاسبه میزان قند خون را به طور بی سیم ممکن می کرد. سیستم راداری مذکور با ارسال امواج رادیویی دارای فرکانس بالا به سمت خون و با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی قادر به تحلیل و محاسبه میزان قند خون بود.

در جریان استفاده آزمایشی از این سیستم با حضور تعدادی داوطلب انسانی معین شد که دقت آن در حال حاضر 85 درصد است و انتظار می رود این رقم در آینده باز هم افزایش یابد.

در حال حاضر مهم ترین چالش پیش رو در زمینه استفاده از این روش غلبه بر بعضی چالش های مربوط به دسترسی به داده های خونی با عبور امواج بی سیم از پوست بدن است که مستلزم صرف وقت و هزینه قابل توجه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 512

به "استفاده از رادار و هوش مصنوعی برای کنترل قند بیماران دیابتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از رادار و هوش مصنوعی برای کنترل قند بیماران دیابتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید