افزایش قیمت بلیط قطار از اول بهمن ماه

به گزارش کتاب ارزان، بنا بر درخواست شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر جبران هزینه های ناشی از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در قطارهای مسافری بین شهری، بلیط قطار از اول بهمن 25 درصد گران شد.

افزایش قیمت بلیط قطار از اول بهمن ماه

بر اساس مصوبه شورای عالی ترابری، به علت رعایت فاصله گذاری اجتماعی که منجر به کاهش مسافرگیری در هر بار سیر قطارها شده، تصویب کرد قیمت بلیط قطار از اول بهمن امسال 25 درصد افزایش داشته باشد. این افزایش بنا به درخواست شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر جبران هزینه های ناشی از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در قطارهای مسافری بین شهری در پی آغاز بیماری کرونا اجرا شده است.

لازم به ذکر است نحوه پایش مسافران در دوران بیماری، کاهش سفرها در امسال در مقایسه با سال گذشته و نیز خالی ماندن پنج میلیون جایگاه ناشی از طرح فاصله گذاری اجتماعی، خسارت اقتصادی ناشی از عدم فروش ظرفیت معادل 6000 میلیارد ریال در بر داشته است. این خسارت موجب ناتوانی شرکت ها در پرداخت حقوق کارکنان (خطر تعدیل)، تأمین قطعات برای تعمیرات ناوگان، پرداخت اقساط ناوگان نو و بازسازی شده، اجرای استانداردهای راهبری و فنی و… می گردد.

از این رو، با رویکرد مشارکت هرچه بیشتر شرکت های حمل ونقل ریلی در جلوگیری از تحمیل هزینه های اضافی و حمایت هرچه بیشتر از مصرف کنندگان، پیشنهاد شرکت راه آهن صرفا برای قطارهای مسافری بین شهری با اعمال اصلاحاتی، به توضیح زیر به وسیله شورای عالی هماهنگی ترابری کشور تصویب شد:

در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مصوب ستاد مدیریت بیماری کرونا و جبران بخشی از هزینه ناشی از جایگاه خالی در قیمت بلیط ها، چنانچه ظرفیت 50 درصد و کمتر در واگن های 4 و 6 نفره رعایت گردد، افزایشی به اندازه 25 درصد از تاریخ اول بهمن 1399 بر نرخ بلیط های صادره اعمال گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2090

به "افزایش قیمت بلیط قطار از اول بهمن ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت بلیط قطار از اول بهمن ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید