افشای جاسوسی دولت ترامپ از قانون گذاران دموکرات

به گزارش کتاب ارزان، وزارت دادگستری دولت سابق آمریکا، از دو قانون گذار ارشد آمریکایی و دستیاران و اعضای خانواده آن ها و همچنین شماری از خبرنگاران و روزنامه نگاران جاسوسی نموده بود.

افشای جاسوسی دولت ترامپ از قانون گذاران دموکرات

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا با دسترسی به داده های تلفن همراه شماری از قانون گذاران دموکرات و فرزندانشان، از آن ها جاسوسی نموده است.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، وزارت دادگستری دولت ترامپ در سال های 2017 و 2018 به محتوای تلفن همراه دو عضو کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا دسترسی پیدا نموده بودند.

این وزارتخانه با ارسال احضاریه ای برای شرکت تولیدنماینده تلفن همراه اپل، دسترسی به داده های تلفن همراه آدام شیف و اریک سوالوِل از اعضای وقت این کمیته و حتی دستیاران و اعضای خانواده آن ها را خواهان شد.

وزارت دادگستری ترامپ همچنین مجوز آنالیز داده های تلفن همراه خبرنگاران و روزنامه نگاران آمریکایی را نیز صادر نموده بودند تا بتوانند منابع ناشناس آن ها را شناسایی نمایند.

به نوشته نیویورک تایمز، این حجم گسترده جاسوسی به بهانه کوشش برای پیدا کردن منبع درز کردن اخبار مربوط به تحقیقات رابرت مولر بازرس ویژه رسیدگی به پرونده ارتباطات ترامپ و روسیه اجرا شده بود.

ماه گذشته و پس از انتقضای دستور وزارت دادگستری دولت ترامپ برای ساکت نگه داشتن اپل، این شرکت قانون گذاران کنگره آمریکا را در جریان این جاسوسی قرار داد.

متعاقباً آدام شیف که اکنون به ریاست کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان رسیده است، در کنار نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ را به سیاسی سازی وزارت دادگستری متهم کردند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1716

به "افشای جاسوسی دولت ترامپ از قانون گذاران دموکرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای جاسوسی دولت ترامپ از قانون گذاران دموکرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید