باد با سرعت 108 کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

به گزارش کتاب ارزان، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید با سرعت 108 کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید و موجب کاهش دید افقی و کییفت هوای این شهر شد..

باد با سرعت 108 کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار از ، گفت: اظهارداشت: باد شدید شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به 2 هزار متر کاهش داد و کیفیت هوای این شهر را ناسالم کرد.

او ادامه داد: هم اینک قدری از سرعت وزش باد در این شهر کاسته شده و سرعت لحظه ای باد 68 کیلومتر بر ساعت است که انتظار می رود از سرعت وزش باد کاسته شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: در زهک از دیگر شهر های شمالی استان نیز وزش باد شدید با سرعت 79 کیلومتر بر ساعت موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی به 4 هزار متر شد.

او ادامه داد: وزش باد سبب کاهش دمای هوای شهر های شمالی استان شد به طوریکه کمینه دمای زابل در صبح امروز 6 درجه سلسیوس نسبت به روز گذشته سردتر شده است.

حیدری اضافه نمود: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی از وزش باد همچنان تا بعدازظهر پنجشنبه در شمال و نوار شرقی استان ادامه دارد.

وی گفت: پیش بینی می شود کاهش دما صرفا برای امروز باشد و از فردا مجدد فرایند افزایش دمای هوا آغاز شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان از ورود موج ضعیف بارشی به استان خبر داد و اعلام کرد: از امروز تا جمعه در نیمه شمالی و برخی ارتفاعات شرقی استان شرایط برای رگبار پراکنده بهاری و رعدوبرق در بعدازظهر ها و اوایل شب فراهم است.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 954

به "باد با سرعت 108 کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باد با سرعت 108 کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید