با این آش جادویی دستگاه گوارش را شست وشو دهید!

به گزارش کتاب ارزان، آش میوه از جمله آش های خوشمزه و مهیجی است که به خاطر داشتن انواع و اقسام میوه های خشک و برگه ها، سبک و شست وشو دهنده دستگاه گوارش هم است.

با این آش جادویی دستگاه گوارش را شست وشو دهید!

پس اگر عادت دارید شب های بلند زمستانی دورهم آجیل شور و به طور کلی تنقلاتی از این دست بخورید، بد نیست هرچند وقت یکبار یک کاسه آش میوه نوش جان کنید تا تاثیرات منفی آن را از بین ببرد.

1. از شب قبل، نخود و لوبیا و بعلاوه برنج را در ظرف های جداگانه خیس کنید.

نکته: خیس کردن لوبیا و نخود برای کاهش تاثیر نفاخ بودن آنهاست.

2. دو عدد پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و در قابلمه موردنظر برای آش، مقداری روغن بریزید و پیاز خردشده را در روغن به مقدار ای سرخ کنید تا کمی طلایی رنگ گردد، سپس گوشت چرخ نموده را همراه مقداری نمک و فلفل به پیازداغ اضافه نموده و آن را در روغن سرخ کنید. دو پیاز دیگر را هم خرد نموده و بعد از سرخ کردن برای تزئین کناری بگذارید.

3. آب لوبیا و نخود را خالی نموده و حبوبات را داخل قابلمه بریزید. مقدار سه لیوان آب به آن بیفزایید و بگذارید تا نخود و لوبیا بپزد. در این فاصله، گندم را در کاسه ای حاوی آب خیس نموده و یکی دوبار آب آن را عوض کنید. بعد از اینکه حبوبات پخته شد، گندم را اضافه کنید.

4. زمان اضافه کردن برنج و سبزی هنگامی است که گندم نیم پز شده باشد. پس از ریختن سبزی و برنج، در ظرف را بگذارید و مدتی حرارت دادن را ادامه دهید تا سبزی هم کاملا بپزد.

نکته: اگر در طول پخت سبزی، آب آش کم شد، به آن آب جوشیده اضافه کنید.

5. در این فاصله، میوه های خشک را داخل کاسه ای بریزید و پس از اضافه کردن مقداری آب سرد به آنها، بگذارید حدود نیم ساعت خیس بخورند. بعد از این مدت، میوه ها را داخل آش بریزید و حرارت اجاق گاز را کم نموده و مدتی صبر کنید تا همه مواد خوب پخته شده و آش جابیفتد. در آخر با نعنا داغ و پیاز داغ آن را تزئین کنید.

نکته: مقداری از میوه های خشک، نخود و لوبیای پخته را به صورت جداگانه نگه داشته و برای تزئین روی آش از آن ها هم بهره ببرید.

مواد لازم

500 گرم گوشت چرخ نموده

200 گرم لوبیا قرمز

200 گرم نخود

یک کیلوگرم سبزی آش پاک شده

4 عدد پیاز میانه

200 گرم آلوی خورشی

200 گرم گوجه برقانی

200 گرم آلبالو خشکه

200 گرم برگه زردآلود

200 گرم قیسی

100 گرم برنج

200 گرم گندم پوست گرفته

نمک و فلفل به مقدار لازم

2 ق س پودر نعناخشک

منبع: همشهری آنلاین

منبع: فرارو
انتشار: 13 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1402 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2268

به "با این آش جادویی دستگاه گوارش را شست وشو دهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این آش جادویی دستگاه گوارش را شست وشو دهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید