بدرفتاری عربستان با کارگران پاکستانی خشم اسلام آباد را برانگیخت

به گزارش کتاب ارزان، با توجه به اختلافات پاکستان و عربستان در زمینه های سیاسی، اقدامات مقامات سعودی در مورد کارگران مهاجر پاکستانی موجب خشم مقامات پاکستانی از عربستان شده و این اختلافات را تشدید نموده است.

بدرفتاری عربستان با کارگران پاکستانی خشم اسلام آباد را برانگیخت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سعودی لیکس، مقامات آل سعود طی ماه های گذشته عامدانه مجموعه ای از محدودیت های سیستماتیک در حق کارگران خارج از کشور پاکستان برای کار در عربستان سعودی را اعمال کردند.

به گفته منابع مطلع ویکی لیکس سعودی و این محدودیت ها باعث ایجاد تنش در روابط دیپلماتیک میان عربستان و پاکستان شده است.

این منابع مطلع با اشاره به تنش در روابط بین عربستان و پاکستان در زمینه پرونده های سیاسی و منطقه ای به خشم مقامات پاکستانی از ریاض در مورد فشار بر کارگران پاکستانی تاکید نمود.

منابع سعودی تأیید کردند که اسلام آباد برای ابراز خشم خود اقدامات جدی انجام داده و تعدادی از دیپلمات های خود را از ریاض خارج نموده است.

شاه محمود قریشی ، وزیر امور خارجه پاکستان ، دلیل عقب نشینی دیپلمات ها را ناشی از شکایت های بسیاری از کارگران پاکستانی در عربستان بیان کرد.

قریشی تاکید نمود که دولت پاکستان متعهد است که تمام امکانات ممکن را برای پاکستانی های خارج از کشور فراهم کند.

در ادامه شاه محمود قریشی از سفیران کشورش خواست تا کار مهاجران پاکستانی را تسهیل بخشند.

عربستان سعودی میزبان نزدیک به دو میلیون پاکستانی شاغل است که حواله های ارزی آنها سالانه حدود 4.5 میلیارد دلار تخمین زده می گردد.

سالهاست که کارگران خارجی به دلیل شرایط حاکم بر عربستان، در بدترین شرایط زیستی به سر می برند و در حالی که آمار کارگران خارجی به ویژه زنان به عربستان در سال های اخیر افزایش قابل توجهی یافته است، اما تعداد کمی از آنان پیروز به یافتن شغل و موقعیت خوب در این کشور شده اند، در حالیکه شرایط بسیاری از آنان اسفناک و ناامید نماینده است و کسی هم حاضر نیست برای آنها کاری انجام دهد.

بیشتر کارگران مهاجر از کشورهای فقیری مانند پاکستان ،سریلانکا و موریتانی به عربستان آمده اند تا شرایط زندگی بهتری در عربستان داشته باشند و آن ها حاضر شدند در مقابل دستمزد بسیار کم و ساعات طولانی برای کارفرمایان خود کار نمایند.

شرایط اسفناک کارگران پاکستانی در عربستان منجر به خشم دیپلمات های پاکستانی از عربستان شده است که این امر اختلافات میان اسلام آباد و ریاض را تشدید نموده است.

ناظران شروع اختلافات میان پاکستان و عربستان در آوریل 2015 که مجلس پاکستان رأی به عدم مداخله نظامی در جنگ یمن داد، ، می دانند که ریاض خواهان حضور پاکستان در جنگ علیه یمن به وسیله ناوهای جنگی، جنگنده و اعزام نظامی بود که این کشور با درخواست ریاض موافقت نکرد.

عربستان سعودی سال گذشته پاکستان را تحت فشار قرار داد تا یک وام را که قبلاً از سوی ریاض پیشنهاد شده بود پس دهد. این وام بخشی از یک بسته نجات 6 میلیارد و 200 میلیون دلاری بود که در اکتبر 2018 عربستان به پاکستان داده بود. مبلغ 3 میلیارد دلار وام و تسهیلات اعتباری برای خرید نفت جزو این بسته کمکی بود.

در اواخر سال 2019 فشار عربستان به پاکستان برای عدم شرکت در اجلاس سازمان همکاری اسلامی در مالزی، موجب تشدید تنش ها میان این دو کشور شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1646

به "بدرفتاری عربستان با کارگران پاکستانی خشم اسلام آباد را برانگیخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدرفتاری عربستان با کارگران پاکستانی خشم اسلام آباد را برانگیخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید