واردات نفت هند از بازار های تک محموله افزایش می یابد خبرنگاران

به گزارش کتاب ارزان، کاهش عرضه نفت خام تولیدکنندگان عظیم اوپک سبب شده است که هند به واردات از بازار های تک محموله روی آورد.

واردات نفت هند از بازار های تک محموله افزایش می یابد خبرنگاران

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به نقل از وزارت نفت، هند سومین واردکننده عظیم نفت خام دنیا، پس از کاهش عرضه دنیای نفت خام سازمان کشور های صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) محموله های نفت خام مورد احتیاج خود را بیشتر از بازار های تک محموله ای و از صادرکنندگانی خارج از خاورمیانه می خرد.

اوپک همچنان عظیم ترین تأمین کننده نفت خام هند است و حدود 80 درصد مصرف نفت این کشور آسیایی به واردات از کشور های عضو این سازمان وابسته است.

پالایشگاه های هندی در ماه های اخیر خرید نفت از آمریکا و نیجریه را افزایش داده اند، زیرا عربستان و عراق عرضه قرارداد های بلندمدت را برای مشتریان خود در آسیا محدود نموده اند.

مؤسسه مشاوره صنعتی فکتز گلوبال انرژی (FGE) اظهار داشت: قرار است واردات نفت خام هند در امسال میلادی نسبت به سال 2020 تا 15 درصد افزایش یابد.

واردات نفت خام هند در ماه دسامبر 2020 افزایش یافت و به بالاترین مقدار در حدود سه سال گذشته رسید، این در حالی است که تقاضای سوخت این کشور در ماه دسامبر برای چهارمین ماه پیاپی افزایش یافت و به بالاترین مقدار از فوریه 2020 رسید.

در حالی که پالایشگران هندی سهم واردات از بازار های تک محموله را در سبد خرید نفت خود افزایش داده اند، بالا رفتن قیمت نفت در هفته های اخیر خبر خوبی برای خریداران هندی به شمار نمی آید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1509

به "واردات نفت هند از بازار های تک محموله افزایش می یابد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واردات نفت هند از بازار های تک محموله افزایش می یابد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید