برای کاهش استرس سفر، کمتر برنامه ریزی کنید

به گزارش کتاب ارزان، برای کاهش استرس سفر، کمتر برنامه ریزی کنید، به این ترتیب اگر چیزی بر وفق مرادتان پیش نرفت، می توانید بدون هیچ نگرانی و استرسی از سفرتان لذت ببرید.

برای کاهش استرس سفر، کمتر برنامه ریزی کنید

با اینکه شاید عقلانی به نظر نرسد، اما یکی از برترین راه ها برای کاهش استرس سفر، این است که کمتر برنامه ریزی کنید و اجازه دهید، همه چیز به صورت خودجوش اتفاق بیفتد. به عنوان مثال، تصور کنید که در ساحلی از شن های سفید هستید و نسیم ملایمی از سمت آب های فیروزه ای می وزد؛ مشغول خوردن نوشیدنی گوارای خود هستید، در حالی که به صدای دلپذیر امواج دریا گوش می دهید. این خود زندگی است و احتمالاً آرزوی هر کسی است.

می توانید به سفر خود این طور هم نگاه کنید که به ساحل رفته اید یا حداقل به باورتان یک ساحل به نظر می رسد، جمعیت زیادی در گوشه گوشه آن به چشم می خورد، برای دهمین بار در پنج دقیقه، شن ها را از موهای خود تکانده اید و سروصدای بچه ها آزارتان می دهد. فراتر از ساحل هم دریایی مملو از صخره قرار گرفته است که شناکردن در آن با خیال راحت امکان ندارد. صدای گوش خراش موسیقی ای که از آن متنفر هستید، از دو اسپیکر از دو نقطه متفاوت ساحل به گوش می رسد. مطمئناً در چنین شرایطی احساس ناامیدی می کنید، به خصوص بعد از تمام برنامه ریزی هایی که طی چند ماه گذشته برای سفرتان داشته اید و به جای ساحلی آرام و بکر، با محلی شلوغ و دور از انتظارتان روبرو می شوید. گیرافتادن در مکانی وحشتناک و اقامت در اتاقی که امکان استرداد آن وجود ندارد، سفر افتضاحی را برایتان رقم می زند. یک راه دیگر هم وجود دارد، می توانید فقط برای چند روز اول برنامه ریزی کنید. با اینکه چنین روشی برای بیشتر مسافران به خصوص خانواده ها غیرممکن به نظر می رسد و حتی توصیه نمی گردد، اما این کار را انجام دهید.

برنامه ریزی کمتر، بی نظمی کمتر

در طول هفته های اول ماجراجویی چندماهه ام، این فکر به سرم زد که برنامه ریزی ماه بعد سفرم را به طور کامل فراموش کنم. چندین هتل و بلیط هواپیما و حتی دو تور در آسیای جنوب شرقی رزرو نموده بودم. مشکل اینجا بود که در اولین توقفم در ملبورن، با گروه فوق العاده ای همراه شدم و خیلی خوش گذشت. آن ها در ملبورن ماندند، در حالی که من باید به راه خود ادامه می دادم. همین اتفاق یک هفته بعد در بریزبن برایم افتاد. دلم برای آن لحظات به حدی تنگ شده بود که قسم خوردم که از این به بعد هرگز از قبل جا رزرو ننموده و برنامه ریزی نکنم.

در پنج سال گذشته، پیش از سفر فقط برای چند روز از سفرم برنامه ریزی نموده و با فرصت های باورنکردنی ای روبرو شده ام. در شربورگ فرانسه به طور تصادفی چند روزی را در یک آپارتمان فوق العاده گذراندم. به اتفاق دوستانم طی یک سفر جاده ای در انگلستان گشتیم و نه تنها با افراد تازهی آشنا شدیم، بلکه زمان زیادی را با آن ها سپری کردیم. با این روش بعلاوه می توانم مکان هایی که دوست ندارم را ترک کنم و اجباری به ماندن در آنجا ندارم.

انعطاف پذیری

در کمال تعجب خواهید دید که برنامه ریزی کمتر، به ندرت منجر به دردسر می گردد، هرچند گاهی اوقات این روش مستلزم انعطاف پذیری است. شاید هاستل موردنظرتان جای خالی برای مسافر نداشته باشد، برترین پرواز بیش از حد گران است یا مسافران کشتی تکمیل شده است و نمی توانید سوار آن شوید. با این همه اگر خیلی روی اقامت در یک هتل یا پرواز خاص حساس نیستید، می توانید گزینه های دیگری پیدا کنید که به انتخاب های اولیه شما نزدیک باشد. تنها استثنای این روش، سفر به یک جزیره است و از آنجا که پروازها و کشتی ها زود پر می گردد، نباید رزرو آن ها را به لحظه آخر موکول کنید. در بعضی کشورها، به خصوص جزایر باید هنگام ورودتان، علاوه بر رزرو بلیط برگشت، محل اقامت شب اول سفرتان را نیز رزرو نموده باشید.

برنامه ریزی در طول سفر

برای تأثیرگذاربودن روش استرس کمتر با برنامه ریزی کمتر باید بتوانید هنگام سفر برنامه ریزی کنید. پس در درجه اول باید یک تلفن با کمترین هزینه رومینگ داشته باشید. برای استفاده از تلفن تان در خارج از کشور می توانید از راهنمای موجود در سایت Wirecutter بهره ببرید. علاوه بر این، استفاده از اپلیکیشن هایی نظیر ایر بی ان بی، هاستل ورلد و اربیتز برای پیداکردن اقامتگاه های تازه نیز حائز اهمیت است. با اپلیکیشن Rome2Rio، هم می توانید جهت هر یک از این اقامتگاه ها را پیدا نموده و با حمل ونقل عمومی خود را به آنجا برسانید. علاوه بر این، یادتان باشد که برای یافتن جهت می توانید از مردم محلی یا سایر مسافران یاری بگیرید.

امتحان روش برنامه ریزی کمتر

اگر فکروذکرتان به اقامت در یک هتل یا تور خاص مشغول است، پس فرصت را از دست ندهید؛ اما اگر قصد سفر دارید و فرقی نمی کند که چه پرواز یا هتلی داشته باشید، چند روزی را باز نگه دارید و برای آن برنامه ریزی یا رزرو نکنید. برای یک سفر دوهفته ای، فقط برای چند روز اول و احتمالاً شب آخر برنامه ریزی کنید. پس از چند روز اول، ایده خوبی از محل اقامت تان پیدا خواهید کرد و می فهمید که چه جاذبه هایی در آن وجود دارد و حتی شاید مکان یا منطقه بهتری برای اقامت پیدا کنید. به عنوان مثال، پس از چهار روز اقامت در یک مکان تفریحی افتضاح، شاید بتوانید ساحل دلخواه تان را در سمت دیگر جزیره پیدا کنید.

منبع: کجارو / nytimes.com
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2076

به "برای کاهش استرس سفر، کمتر برنامه ریزی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای کاهش استرس سفر، کمتر برنامه ریزی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید