بوکوحرام ویدئویی از ده ها دانش آموز ربوده در نیجریه منتشر کرد

به گزارش کتاب ارزان، گروه تروریستی بوکوحرام ویدئویی از ده ها نوجوانی را که روز آدینه در نیجریه ربوده بود، منتشر کرد.

بوکوحرام ویدئویی از ده ها دانش آموز ربوده در نیجریه منتشر کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران گروه تروریستی بوکوحرام امروز پنجشنبه ویدئویی را منتشر کرد که در آن ده ها پسر نوجوان ربوده شده توسط این گروهک نشان داده می گردد.

در این ویدئو یکی از نوجوانان می گوید، از جمله صد ها دانش آموزی است که روز آدینه در شهر کوچک کانکارا در ایالت کاتسینا در شمال غرب نیجریه ربوده شدند.

این نوجوان گفت که از جمله 520 نوجوانی است که به دست جماعه الشکوی رهبر تاریخی بوکوحرام ربوده شدند.

یک مقام نیجریه ای هم روز چهارشنبه خبر داده است که در عملیات نجات این دانش آموزان ربوده شده توسط تروریست های بوکوحرام، حداقل 17 دانش آموز نجات یافتند و دو نفر از آن ها کشته شدند.

گفته می گردد که بیشتر دانش آموزان ربوده شده، در جنگل زامفارا در ایالت همسایه کاتسینا هستند. کوشش ها برای نجات دادن آن ها در جریان است.

طی یک دهه اخیر تا کنون، تروریست های بوکوحرام سه بار دست به ربایش دانش آموزان زده اند. آن ها اولین بار در سال 2014 تعداد 270 دختر دانش آموز و در سال 2018 هم 110 دختر را ربودند.

بوکوحرام، در سال 2009 یک شورش و جنگ خونین را در شمال شرقی نیجریه به راه انداخت و بتدریج دامنه حملات خود را به کشور های همسایه شامل نیجر، چاد و کامرون گسترش داد. این گروه تروریستی همچنین در سال 2015 ارتباط و بیعت خود را با داعش بیان کرد.

بنا بر اعلام دفتر هماهنگی امور انسان محبت آمیز سازمان ملل، در نتیجه فعالیت های تروریستی یک دهه اخیر بوکوحرام در نیجریه، بیش از 30000 نفر کشته و نزدیک به 3 میلیون شخص بی خانمان شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1424

به "بوکوحرام ویدئویی از ده ها دانش آموز ربوده در نیجریه منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوکوحرام ویدئویی از ده ها دانش آموز ربوده در نیجریه منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید