تقویت صندلی دفتر وزارت خارجه در قزوین لازم است

به گزارش کتاب ارزان، به گزارش خبرنگاران، مرتضی روزبه ظهر چهارشنبه در ملاقات با جعفر شمسیان رئیس انجمن دوستی ایران و کرواسی و فواد معماریان مدیرعامل انجمن دوستی ایران و کرواسی که در استانداری برگزار گردید، اظهارداشت: دفاتر نمایندگی وزارت خارجه ظرفیت خوبی در استانها ایجاد نموده که اگر درست استفاده گردد نتیجه بخش است.

تقویت صندلی دفتر وزارت خارجه در قزوین لازم است

مرتضی روزبه اضافه نمود: وزارت خارجه باید بخش معاونت داخلی هم داشته باشد تا بتواند سازو کار لازم را برای ارتباط با مجموعه های توانمند داخلی هم فراهم کند.

استاندار قزوین توضیح داد: در مقاطعی بهترین شرایط را برای حضور در کشورهای آسیای میانه داشتیم که استفاده نکردیم و اگر امروز هم از موقعیت تجاری ایجاد شده پس از تحریم استفاده نکنیم زیان خواهیم دید.

وی افزود: با وجود ظرفیت 500 میلیون نفری در اطراف ایران برای صادرات می توانیم با برنامه ریزی اصولی از ظرفیت صنعتی و کشاورزی و گردشگری خود برای توسعه مناسبات با کشورهای هدف بخوبی استفاده کنیم در حالی که هنوز وارد فاز عملیاتی نشده ایم.

روزبه یادآورشد: گاهی مشاهده می گردد حتی شرکت های داخلی که در خارج از کشور حضور دارند با یکدیگر رقابت می نمایند که پسندیده نیست و باید در یک هماهنگی منسجم همه تجار بدست دریافت بازار کشورهای هدف را در نظر بگیرند.

وی گفت: اگر قرار باشد کاری در تجارت و اقتصاد صورت گیرد باید کار مبنایی و اصولی صورت گیرد و ضروری است از ظرفیت نمایندگان مجلس، سازمان مدیریت هم برای پیشبرد امور استفاده کنیم.

استاندار یادآورشد: اگر کاری لازم به اجرا بود نباید درنگ کنیم مانند احیاء سازمان مدیریت و در این میان استانها ظرفیت بسیار خوبی دارند که در برقراری ارتباط با کشورهای خارجی میتواند مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

روزبه اظهارداشت: باید همت کنیم تا از شعار و حرف خارج شویم و دنبال کار عملیاتی باشیم لذا از مسئولان وزارت خارجه تقاضا داریم نسبت به تقویت صندلی دفتر نمایندگی استان اقدام لازم را انجام دهند و ما هم آمادگی داریم بدون هیچ گونه بار مالی نسبت به تامین نیروی انسانی و امکانات آن همکاری کنیم.

ضرورت استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور

استاندار قزوین گفت: خوشبختانه افراد شاخص و توانمندی از اهالی قزوین در خارح از کشور حضور دارند که می توانند مورد شناسایی قرار گیرند که امیدواریم دفتر نمایندگی وزارت خارجه نسبت به جمع آوری بانک اطلاعاتی این افراد اقدام لازم را انجام دهد.

وی اعلام کرد: با تشکیل شورای روابط خارجی مقرر شده تا فعالیت مربوط به دعوت از هیئت ها برای سفر به ایران و شناسایی ایرانیان توانمند با انسجام بیشتری انجام گردد که باید این کار تشریفاتی نباشد.

استاندار از راه اندازی دفتر اتاق بازرگانی در عراق به عنوان حرکتی ارزشمند در تقویت مناسبات تجاری یادکرد و گفت: اگر قرار است گردشگر مذهبی و یا تاجری به ایران بیاید این دفتر می تواند نقش مهمی ایفا نماید لذا در مورد توسعه روابط با کرواسی هم نیازمند چنین دفتر و یا کارگروهی هستیم تا برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

رفت و آمد هیئت های تجاری هدفمند باشد

روزبه توضیح داد: رفت و آمد هیئت های تجاری و دعوت از هیئت ها هم باید هدفمند و بر اساس اصول و منطق باشد و در این میان هر سفر می تواند شروع یک حرکت مالی باشد و به نتایج مفیدی تبدیل گردد.

استاندار گفت: در شرایط تحریم شرایط به گونه ای دیگر بود و امروز که دروازه های کشورها به روی محصولات ایرانی گگردده می گردد باید خود را آماده کنیم تا از این فرصت برای رونق مالی و فعال کردن واحدهای تولیدی استفاده کنیم.

وی یادآورشد: در حوزه صادرات غیرنفتی و خدمات فنی و مهندسی می توانیم از ظرفیت های خود بخوبی استفاده نموده و روابط تجاری و مالی خود را با دیگر کشورها تقویت کنیم.

دراین جلسه علیرضا کشاورز رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و تجارت قزوین گفت: بخش خصوصی درقزوین این توانمندی را دارد تا در بسیاری از کشورها روابط تجاری و بازرگانی گسترده داشته باشد و به رونق مالی منطقه یاری کند.

کشاورز اظهارداشت: آشنایی با ظرفیت های کشور کرواسی می تواند بستر مناسب را برای حضور سرمایه گذاران قزوینی فراهم کند و ما آمادگی داریم از امکانات اتاق بازرگانی برای تقویت روابط تجاری و بازرگانی بین قزوین با این کشور استفاده کنیم.

در این ملاقات درافشانی معاون استاندار، زکی زاده مدیرکل دفتر هماهنگی امور مالی استانداری، میریان مدیر دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 788

به "تقویت صندلی دفتر وزارت خارجه در قزوین لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت صندلی دفتر وزارت خارجه در قزوین لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید