جزئیات اعتراف جنجالی مدیر اتوپایلوت تسلا پس از 7 سال: دروغ گفتیم!

به گزارش کتاب ارزان، ماجرا به ویدیویی از نمایش توانمندی های سیستم اتوپایلوت تسلا که در سال 2016 منتشر شد، مربوط است. در این ویدیو یک دستگاه تسلا مدل X با رانندگی اتوماتیک در خیابان ها و اتوبان خود را به مقصد می رساند. هرچند در جریان این سفر فردی در صندلی راننده حضور دارد، اما تسلا تأکید می کند این کار فقط به خاطر الزامات قانونی است. به عبارت دقیق تر، تسلا در ابتدای کلیپ می گوید راننده هیچ دخالتی ندارد و خودرو به طور اتوماتیک هدایت می شود.

جزئیات اعتراف جنجالی مدیر اتوپایلوت تسلا پس از 7 سال: دروغ گفتیم!

تسلا پس از سال ها پشت پرده یکی از ویدیو های تبلیغاتی جنجالی خود را آشکار کرد.

استفاده از ویدیو ها و کلیپ های تبلیغاتی، یکی از شیوه های مرسوم برای معرفی محصولات یا تکنولوژی های نو است. اما در این بین برخی شرکت ها با تقلب یا دستکاری، مخاطبین و مشتریان بالقوه را فریب می دهند؛ مثل تسلا که پشت پرده یکی از ویدیو های تبلیغاتی آن حالا پس از چند سال آشکار می شود!

ماجرا به ویدیویی از نمایش توانمندی های سیستم اتوپایلوت تسلا که در سال 2016 منتشر شد، مربوط است. در این ویدیو یک دستگاه تسلا مدل X با رانندگی اتوماتیک در خیابان ها و اتوبان خود را به مقصد می رساند.

هرچند در جریان این سفر فردی در صندلی راننده حضور دارد، اما تسلا تأکید می کند این کار فقط به خاطر الزامات قانونی است. به عبارت دقیق تر، تسلا در ابتدای کلیپ می گوید راننده هیچ دخالتی ندارد و خودرو به طور اتوماتیک هدایت می شود.

کلیپ تسلا با این عبارت ها شروع می شود.

اما مدیر بخش اتوپایلوت پس از چند سال حالا فاش کرده که کلیپ تبلیغاتی تسلا، حاوی واقعیت های دیگری است. رویترز از قول آشوک الوسوامی (Ashok Elluswamy)، گزارش می کند که پیش از تهیه کلیپ، تسلا اقدام به نقشه برداری سه بعدی از مسیر از پیش مشخص شده کرده است. این مسیر بین خانه ای در منلو پارک و مقر تسلا در پالوآلتو قرار گرفته است.

آن طور که آقای الوسوامی می گوید، حتی با وجود نقشه برداری سه بعدی، هدایت خودرو طبق برنامه پیش نمی رود و در مقاطعی راننده مجبور می شود دخالت کند! بدتر اینکه مدیر بخش اتوپایلوت اقرار می کند خودروی تست در پارکینگ تسلا با حصار تصادف کرده است!

فریب یا سوءبرداشت؟

همان گونه که در ویدیوی مربوطه می توانید مشاهده کنید، در کلیپ نهایی خبری از ماجرا های مطرح شده از سوی آقای الوسوامی نیست. نکته عجیب تر اینکه او می پذیرد کلیپ جنجالی تسلا توانمندی های واقعی سیستم اتوپایلوت در سال 2016 را نشان نمی دهد.

البته وی اذعان می کند که هدف اصلی این کلیپ در زمان تهیه، نمایش آنچه که در دسترس مشتریان قرار داشت، نبود. از دید مدیر اتوپایلوت، این کلیپ برای نمایش پتانسیل ها و قابلیت هایی که امکان اضافه شدن در آینده را دارند، تولید شد. با وجود این، رویترز به توییت ایلان ماسک در آن مقطع اشاره می کند که گفته بود:

تسلا خودش را (بدون دخالت انسان) از خیابان های شهری به اتوبان و خیابان هدایت و سپس یک محل پارک پیدا می کند.

اعتبار تسلا خدشه دار می شود؟

مسلماً حواشی مربوط به این کلیپ، وجهه و اعتبار تسلا را خدشه دار خواهد کرد؛ آن هم در شرایطی که این شرکت سخت روی توانمندی های سیستم اتوپایلوت و امکان هدایت کاملاً اتوماتیک آن به عنوان یک آپشن وسوسه کننده، بسیار مانور می دهد. در ویدیوی زیر می توانید کلیپ تبلیغاتی مورد بحث را مشاهده کنید.

تسلا همواره در دفترچه محصولات خود تأکید می کند که هنگام استفاده از اتوپایلوت، رانندگان باید دست های خود را روی فرمان حفظ کنند و آماده واکنش در تمامی لحظات باشند. این شرکت به مالکان مدل های فعلی نیز گوشزد می کند که سوار اتومبیلی خودران نیستند.

دانلود

فیلم اصلی

کد ویدیو

رسوایی بدتر برای استارتاپ نیکولا

گفتنی است چند سال قبل استارتاپ نیکولا نیز پس از تحقیقات دقیق کمپانی Hindenburg Research پذیرفت که در ویدیوی تبلیغاتی کشنده سنگین وان، به جای نسخه واقعی، از یک ماکت بزرگ استفاده کرده است؛ آن هم ماکتی که در زیر پوسته آن یک کشنده خراب از برندی دیگر قرار داشت!

این استارتاپ برای تهیه کلیپ، ماکت مذکور را به یک سراشیبی برده و با قراردادن آن در حالت خلاص، ویدیویی از کشنده وان فرضی در حال حرکت ضبط کرده است!

منبع: روزیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 2228

به "جزئیات اعتراف جنجالی مدیر اتوپایلوت تسلا پس از 7 سال: دروغ گفتیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات اعتراف جنجالی مدیر اتوپایلوت تسلا پس از 7 سال: دروغ گفتیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید