حدود 74 درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند

به گزارش کتاب ارزان، وزیر کشور با بیان اینکه حدود 74 درصد جمعیت کشور شهری است، گفت: نزدیک 4.5 برابر نیروی مورد احتیاج در شهرداری ها مازاد بود که با برنامه ریزی ها و اقدامات اجرا شده این میزان مازاد کاهش یافته است.

حدود 74 درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در مراسم افتتاح 12 پروژه شهری در کشور از جمله پارکینگ هوشمند مجد در مشهد که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید، اظهار کرد: نزدیک 4.5 برابر نیروی مورد احتیاج در شهرداری ها مازاد بود که با برنامه ریزی ها و اقدامات اجرا شده این میزان مازاد کاهش یافته است.

وزیر کشور با اشاره به توسعه خطوط قطارشهری، تعداد واگن های این نوع از قطار ها در شهر های کشور، بیان نمود: در حال حاضر در حمل و نقل داخل شهری شهر های کشور 179 هزار کیلومتر قطارشهری، 153 ایستگاه قطار شهری و 691 واگن اضافه شده، همچنین 4 هزار و 20 ماشین خدمات و 3 هزار و 20 ماشین عمرانی به شهرداری های کشور اضافه نموده شده است.

وی ادامه داد: حدود 74 درصد جمعیت ما شهری است، بنابراین، باید زمینه و بستر خدمات رسانی و امکانات زیست سالم را برای مردم در شهر ها ایجاد کنیم.

رحمانی فضلی یادآور شد: در حال حاضر یکی از برنامه های شهرداری ها انجام اقدامات به صورت هوشمند با روش سامانه های مختلف است و در حال حاضر حدود 18 سامانه هوشمند فعال بوده، در این راستا، در شهرداری ها را مکلف کردیم که برنامه محور باشند و بیشتر برنامه های آن ها 5 ساله است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه علاوه بر افتتاح 12 پروژه در حوزه شهری که امروز انجام می گردد، پروژه های دیگری نیز به زودی آماده بهره برداری می گردد، اضافه نمود: این پروژه ها با اعتبار 4 هزار و 464 میلیارد تومان است که شامل بخش های همچون 36 پروژه در حوزه حمل و نقل و 17 پروژه بازآفرینی شهری و توسعه بافت شهری می گردد.

لازم به ذکر است؛ پروژه پارکینگ مجد در محدوده منطقه 2 شهرداری مشهد، حدفاصل چهارراه شهید کریمی و چهارراه مجد با 330 متر طول و 35 متر عرض در 3 طبقه احداث شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1440

به "حدود 74 درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 74 درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید