حمایت شهرداری مشهد از مردم برای خرید دوچرخه در دستور کار شورای شهر است

به گزارش کتاب ارزان، رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری مشهد را مکلف کردیم که لایحه ای به شورای شهر ارائه دهد تا مردم را در خرید دوچرخه حمایت کنیم.

حمایت شهرداری مشهد از مردم برای خرید دوچرخه در دستور کار شورای شهر است

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از مشهد،ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از برنامه های شورای شهر کمک به مردم در راستای خرید دوچرخه است. در این راستا شهرداری را مکلف کردیم که لایحه ای در این باره به شورا ارائه دهد تا مردم را در خرید دوچرخه حمایت کنیم و در سفر های کوتاه و محلات محور از دوچرخه استفاده کنند.همچنین شورای شهر قصد دارد تعداد ایستگاه های بایدو را افزایش دهد.

او با اشاره به اینکه خودرو های برقی در کاهش درصد آلودگی اثرگذار هستند، اضافه نمود: در این راستا در پی تأمین موتورسیکلت برقی، اسکوتر، برقی کردن ناوگان اتوبوس رانی، ترویج پیاده روی و استفاده از خودرو های هیبریدی، برقی و گازی هستیم. مهم ترین امر تأمین زیرساخت ها برای رفت وآمد نابینایان، ناشنوایان و معلولان است. هرچه سفر های مردم با تولید آلودگی کمتری انجام شود، به نفع شهرمان است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: اولین اتوبوس برقی در کشور بر اساس قرارداد پژوهشی با مشارکت 2 شرکت مپنا و عقاب افشان و با کارفرمایی شهرداری مشهد نمونه سازی و در مشهد رونمایی شد. 10 اتوبوس دیگر نیز در حال ساخت است که قصد داریم در گفتگو با بخش خصوصی، این اتوبوس ها را وارد مشهد کنیم.

/م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 آذر 1400 بروزرسانی: 25 آذر 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1921

به "حمایت شهرداری مشهد از مردم برای خرید دوچرخه در دستور کار شورای شهر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت شهرداری مشهد از مردم برای خرید دوچرخه در دستور کار شورای شهر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید