خبرنگاران خانه ها امن ترین مکان برای مردم در روز سیزده بدر است

به گزارش کتاب ارزان، مهاباد- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با دعوت از مردم برای ماندن در خانه ها گفت: منازل مسکونی امن ترین مکان در روز سیزده بدر در استان است و مردم باید در این روز در خانه بمانند.

خبرنگاران خانه ها امن ترین مکان برای مردم در روز سیزده بدر است

جهت دریافت خدمات طراحی پارکینگ کلاسیک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

جواد آقازاده سه شنبه شب در یک گفت وگوی خبری گفت: مردم استان در مهار و کنترل ویروس کرونا همکاری خوبی با مسوولان داشتند و انتظار می رود در برگزاری آیین سیزده بدر نیز به توصیه های پزشکی در خصوص رعایت موارد اعلام شده توجه نموده و از خانه خارج نشوند.

وی گفت: مردم با در خانه ماندن و خودداری از حضور در تجمعات، بزرگترین یاری را در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا انجام می دهند و اگر به همین رویه خود مبنی بر قرنطینه خانگی و خودداری از ترددهای غیرضروری ادامه دهند، ریشه کنی ویروس کرونا سریع تر انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه مردم با ماندن در خانه و خودداری از حضور در پارک ها و فضاهای سبز، به حفظ سلامتی خود یاری نمایند افزود: بدون شک اگر مردم همراهی ننمایند و طرح فاصله گذاری اجتماعی را به ویژه در روز طبیعت رعایت ننمایند شاهد افزایش شمار مبتلایان و بستری ها در بیمارستان خواهیم بود.

آقازاده تاکید نمود: دورهمی های خانوادگی زمینه انتشار ویروس کرونا را فراهم می نماید و در این شرایط هیچکس با یکدیگر رفت و آمد ننموده و دورهمی های فامیلی تشکیل ندهند.

وی با بیان اینکه مردم با در خانه ماندن نه فقط خودشان را از ابتلا به این بیماری مصون می دارند بلکه سلامت اطرافیان خود را نیز تا حد زیادی تامین می نمایند افزود: مردم در روزهای اخیر همکاری و مشارکت خوبی نیز در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی داشتند و اگر این طرح با همین فرایند ادامه یابد، می توان به قطع رنجیره انتقال ویروس کرونا، در زمان کوتاه تری امیدوار شد.

به گزارش خبرنگاران، روز طبیعت (13 بدر) از رسم های کهن ایرانیان و به عبارتی آخرین روز از ایام نوروز است که همه ساله مردم ایران این روز پایانی تعطیلات نوروزی را با حضور در دامان طبیعت جشن می گیرند ولی سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا و تاکید متولیان امر و نهادهای مربوطه و همچنین مقررات اتخاذ شده جهت قطع زنجیره شیوع این بیماری، مردم باید از رفتن به دامان طبیعت خودداری نموده و با ماندن در منزل همگام با مسوولان جهت ریشه کن کردن این بیماری حرکت نمایند.

جدای از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، هرگونه تجمع و حضور در مراکز تفریحی، گردشگری، اقامتی، پارک ها، بوستان ها و فضای سبزی شهر و روستایی از سوی مسوولان تا اطلاع ثانوی در آذربایجان غربی ممنوع شده است.

بیماری ویروسی کرونا یا کووید 19 اکنون در بیشتر کشورهای دنیا سرایت نموده است و سازمان بهداشت دنیای را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 795

به "خبرنگاران خانه ها امن ترین مکان برای مردم در روز سیزده بدر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خانه ها امن ترین مکان برای مردم در روز سیزده بدر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید