درخواست وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تمدید استقرار نظامیان در مرز جنوبی

به گزارش کتاب ارزان، وزارت امنیت داخلی آمریکا از پنتاگون خواسته است تا تمدید نیروهای نظامی در مرز مشترک با مکزیک را تمدید کند.

درخواست وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تمدید استقرار نظامیان در مرز جنوبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، پنتاگون تایید نموده است که وزارت امنیت داخلی آمریکا خواهان تمدید حضور و استقرار نظامیان در مرز ایالات متحده و مکزیک شده است. این در حالی است که نظامیان آمریکایی قرار است 30 سپتامبر از منطقه ها مرزی مکزیک به پایگاه های خود بازگردند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون حدود 4 هزار نظامی آمریکایی در مرز جنوبی مستقر شده اند، این برنامه بخشی از ماموریتی است که اواخر سال 2018 شروع شده است.

ولی وزارت امنیت داخلی آمریکا 12 ماه می از وزارت دفاع خواسته بود تا حمایت خود از اداره گمرک و حفاظت از مرزها را در سال اقتصادی 2022 هم ادامه دهد.

کریس میچل سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: وزارت دفاع آمریکا در حال آنالیز این درخواست است.

از زمانی که دولت ترامپ به بهانه تقویت امنیت ملی، مقابله با مهاجرت غیرقانونی را در اولویت برنامه های خود قرار داد، هزاران نظامی آمریکایی در مرز جنوبی مستقر شده اند.

در بالاترین سطح خود، بیش از 2500 نیروی گارد ملی و بیش از 5800 نظامی در مرز مکزیک مستقر شده اند. دولت های قبلی از نیروهای گارد ملی برای محافظت از مرز استفاده نموده اند. ولی دولت ترامپ با اعلام حالت فوق العاده ملی در سال 2019 میلادی، خواهان اختصاص بودجه برای ساخت دیوار مرزی مکزیک شد و نیروهای نظامی را هم به مرز اعزام کرد.

ولی جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا به محض آنکه به قدرت رسید، شرایط فوق العاده ملی را لغو کرد و مانع از ساخت بیشتر دیوار مرزی مکزیک شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 1760

به "درخواست وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تمدید استقرار نظامیان در مرز جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تمدید استقرار نظامیان در مرز جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید