ترامپ مهاجرت به امریکا را ممنوع نمود

به گزارش کتاب ارزان، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا دوشنبه شب به وقت واشنگتن بار دیگر علیه مهاجران قیام کرد و در یک پیغام توئیتری نوشت: به خاطر حملات دشمن نامرئی [ویروس کرونا] و همچنین به این خاطر که ضروری است مشاغل را برای شهروندان امریکایی خود حفظ کنیم من یک فرمان اجرایی امضا خواهم کرد که به موجب آن مهاجرت به ایالات متحده به طور موقت به حالت تعلیق درآید. او این بار اشاره ای به اتباع هیچ کشوری نکرده است.

ترامپ مهاجرت به امریکا را ممنوع نمود

به گزارش سی ان ان، معلوم نیست ترامپ چه مکانیسمی را برای به حالت تعلیق درآوردن مهاجرت به امریکا به کار خواهد برد، این تعلیق چقدر طول خواهد کشید یا این تعلیق چه تأثیری بر فرایند عبور و مرور مرزی در مرزهای امریکا و افرادی که در حال حاضر گرین کارت دارند خواهد گذاشت. کاخ سفید هم دوشنبه شب حاضر نشد اطلاعات بیشتری را در این باره در اختیار رسانه ها قرار دهد. وزارت امنیت داخلی امریکا هم به سؤالات خبرنگاران در این باره پاسخ نداد. این سکوت مقامات کاخ سفید و وزارت امنیت داخلی در حالی است که همین حالا هم به خاطر شیوع ویروس کرونا در امریکا محدودیت های زیادی برای مهاجران وجود دارد. جانمایی مهاجران همین حالا هم متوقف شده، اداره های صدور ویزا در سراسر ایالات متحده فعلاً کار نمی نمایند و تعطیل هستند، در حال حاضر هیچ گونه حق شهفرایندی صادر نمی گردد و معلوم نیست با فرمان جدیدی که ترامپ امضا خواهد نمود، دیگر چه محدودیت های دیگری علیه مهاجران اجرا خواهد شد.

حامیان حقوق مهاجران دوشنبه شب بلافاصله پس از پیغام توئیتری ترامپ واکنش نشان دادند و علی نورانی، مدیر اجرایی مجمع ملی مهاجران ایالات متحده در توئیتر نوشت: این [تصمیم] ربطی به سیاست ندارد.

این پیغامی است که رئیس جمهوری می خواهد بفرستد. او می خواهد مردم را علیه یکدیگر بشوراند. و بدون توجه به اقدامات ارزشمندی که مهاجران در پاسخ به همه گیری ویروس کرونا و بهبود بیماران کووید 19 انجام دادند، بسادگی تنها مهاجران را مقصر جلوه دهد.

توئیت ترامپ علیه مهاجران در شرایطی منتشر شده که دولت او درصدد بازگشایی بخش هایی از اقتصاد ایالات متحده امریکا است. مالی که به خاطر همه گیری ویروس کرونا بشدت آسیب دیده و بر اساس آخرین آمارها بیش از 2.5 میلیون امریکایی بیکار شده اند. حالا ترامپ می خواهد تقصیر این بیکاری ها و شکست مالی را به گردن مهاجران بیندازد و ادعا کند که به فکر بیکاران امریکایی است و برای نجات شهفرایندان امریکایی از بیکاری مهاجران را به امریکا راه نمی دهد. اما واقعیت این است که ترامپ از همان ابتدا سیاست های ضدمهاجرتی جدی داشت. او در سال 2016 در سخنرانی های انتخاباتی خود به حامیانش گفت می خواهد فرایند ورود مهاجران به امریکا را کاهش دهد. در سال های گذشته هم که در کاخ سفید حضور داشته بارها تصمیم هایی علیه مهاجران اتخاذ نموده است. با همه گیری ویروس کرونا هم بارها گفت که جلوی ورود مهاجران از چین و اروپا به امریکا را می گیرد تا جلوی انتشار ویروس را بگیرد.

با این حال او نه تنها با این سیاست های سختگیرانه مهاجرتی نتوانسته جلوی شیوع ویروس کرونا در امریکا را بگیرد بلکه با اخراج مهاجرانی که در ایالات متحده آلوده به ویروس کرونا شده اند به انتشار ویروس کرونا در دیگر کشورها بویژه کشورهای امریکای لاتین هم یاری می نماید. به همین دلیل رسانه ها در گزارشی گفتند، اخراج یک مهاجر آلوده به ویروس کرونا از تگزاس و ورود او به یک کمپ پناهجویی در مکزیک باعث شده دست کم 14 پناهجوی دیگر ساکن در این کمپ به کووید 19 مبتلا شوند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 986

به "ترامپ مهاجرت به امریکا را ممنوع نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ مهاجرت به امریکا را ممنوع نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید