چندین پروژه نظامی آمریکا برای تامین هزینه ساخت دیوار مرزی با مکزیک لغو شدند

به گزارش کتاب ارزان، طبق گزارش وزارت دفاع آمریکا، این کشور از اعطای بودجه 3.6 میلیارد دلاری به چندین پروژه نظامی داخلی و خارجی صرف نظر نموده است.

چندین پروژه نظامی آمریکا برای تامین هزینه ساخت دیوار مرزی با مکزیک لغو شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، طبق سندی که وزارت دفاع آمریکا منتشر کرد، بودجه تخصیص یافته برای 127 پروژه ساخت وساز نظامی، در ساخت دیوار مرزی 280 کیلومتری آمریکا و مکزیک هزینه خواهد شد.

وزارت دفاع دربیانیه ای جداگانه، از قطع 1.8 میلیارد دلار بودجه پروژه های خارجی اطلاع داد.

لیست منتشر شده، شامل پروژه هایی در بریتانیا، استونی، بلغارستان، آلمان، لهستان، ترکیه، یونان، مجارستان، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، نروژ، رومانی، اسپانیا و دیگر کشورها است.

در ایالت آلاسکا، بودجه در نظر گرفته شده برای توسعه میدان موشکی فورت گریلی، طبق این گزارش لغو شده است.

دیگر مواردی که شامل این قطعی بودجه شده اند، پروژه های جاده سازی، تاسیسات آموزشی، مدارس، ارتقای پایگاه های هوایی، تاسیسات مراقبت و نگهداری است.

به گفته جاناتان هوفمان، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) این وزارت خانه با تخصیص بودجه ای هنگفت زمینه را برای ساخت قسمتی از دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک فراهم نموده است.

این بودجه سه میلیارد و ششصدهزار دلاری بخشی از بودجه امسال دولت آمریکاست که به 127 پروژه ساخت و نوسازی مراکز نظامی در داخل و خارج از کشور اختصاص داده شده بود. اینک این پروژه ها فاقد بودجه شده و اجرای آن ها باید به تأخیر بیافتد.

چاک شومر، رهبر دموکرات های کنگره می گوید، وقتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بودجه های مختص ارتش را غارت می نماید تا خودخواهی خود را ارضا نموده و دیواری که پیش از این وعده نموده بود را بسازد این یک سیلی بر صورت سربازانی است که به کشور خود خدمت می نمایند.

الینه مک کاسکر، حسابرس وزارت دفاع آمریکا خاطرنشان کرد که با این پول باید 11 پروژه مرزی اجرا گردد. با این همه این تنها 10 درصد از سه هزار و 200 کیلومتر دیواری است که باید در مرز مکزیک ساخته گردد.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، در پی تصمیم دیوان عالی این کشور امکان تأمین بودجه ساخت دیوار مرزی از این راه را پیدا نموده است. این دیوان اواخر ماه ژوئیه تصمیم یک قاضی فدرال که استفاده ترامپ از بودجه پنتاگون برای ساخت این دیوار را ممنوع اعلام نموده بود، را لغو کرد.

ساخت دیوار مرزی با مکزیک جزو وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ است. او هدف از اجرای این پروژه را مبارزه علیه مهاجرت غیر قانونی و قاچاق مواد مخدر خوانده است.

اما کنگره آمریکا تخصیص میلیاردها دلار به این پروژه را تأیید نکرد. ترامپ در پی این مخالفت در برهه ای وضعیت اضطراری ملی هم خاطرنشان کرد. او حال کوشش می نماید بودجه ساخت دیوار را از محل بودجه های نظامی و فدرال تأمین کند.

کاخ سفید در لیست درخواست های تخصیص بودجه دولت از کنگره، خواهان افزایش بودجه احداث دیوار مرزی با مکزیک شده است. در لیست مذکور که در 21 صفحه تنظیم شده و رونوشت آن به دست پایگاه خبری هیل رسیده است، از کنگره خواسته شده تا بودجه ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک، تنها درخصوص دره ریوگرند نباشد.

با شروع مباحثه بین دولت آمریکا و قانون گذاران کنگره، درخواست مذکور می تواند نقطه اوج مجادلات واقع گردد. طی یک لایحه بودجه که اوایل امسال به تصویب کنگره رسید، مبلغی بیش از 1.3 میلیارد دلار جهت احداث دیوار مقرر شد اما دیوار را تنها به دره ریوگرند محدود می ساخت.

دولت طی درخواست از کنگره، اظهار داشته بدون تصویب یک لایحه جدید، هرگونه بودجه ای که به تایید قانون گذاران -به عنوان بخشی از لایحه موقت بودجه- می رسد، تنها در پروژه های دره ریوگرند می تواند صرف گردد.

قانون گذاران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، پیش تر وعده داده اند که با هرگونه کوشش دولت مبنی بر کاهش محدودیت ها در احداث دیوار مرزی، مخالفت خواهند کرد. انتظار می رود بودجه احداث مرز و هزینه های مرتبط در اداره مهاجرت و گمرک آمریکا، دو سختی بسیار بزرگ در لایحه بودجه کنگره باشد.

کاخ سفید، علاوه بر درخواست برطرف محدودیت های احداث دیوار، خواهان افزایش بودجه یاری های بشردوستانه مرزی نیز شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: discountbook.ir شناسه مطلب: 311

به "چندین پروژه نظامی آمریکا برای تامین هزینه ساخت دیوار مرزی با مکزیک لغو شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چندین پروژه نظامی آمریکا برای تامین هزینه ساخت دیوار مرزی با مکزیک لغو شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید